frystorkat som är riktigt gott samt är riktigt billigt

Vill bara dela med mig av mina egna experiment jag utfört nu ett tag...
Jag handlade på mig ett par påsar av Lidl´s snabbris i portionsförpackning, kostar typ 7 spänn eller nåt sånt...finns som vanligt basmati och medelhavskryddat basmati..
Till detta kör jag valfi påse knorr färdigsåser/rätter (finns bland annat chili con carne och mexicana)
Det går åt ca en halv påse kryddmix till en påse ris och 2dl vatten och det blir riktigt riktigt gott!
Funkar även perfekt med couscous.
Släng i allt i en Ziplockpåse av märket toppits, på med kokande vatten, låt stå 10 och njut!

Vill bara dela med mig av mina egna experiment jag utfört nu ett tag...
Jag handlade på mig ett par påsar av Lidl´s snabbris i portionsförpackning, kostar typ 7 spänn eller nåt sånt...finns som vanligt basmati och medelhavskryddat basmati..
Till detta kör jag valfi påse knorr färdigsåser/rätter (finns bland annat chili con carne och mexicana)
Det går åt ca en halv påse kryddmix till en påse ris och 2dl vatten och det blir riktigt riktigt gott!
Funkar även perfekt med couscous.
Släng i allt i en Ziplockpåse av märket toppits, på med kokande vatten, låt stå 10 och njut!

Men vad har du för näringsvärde i dina portioner?

/Andreas

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har ännu inte hunnit prova att ha i torkat kött, men grönsaker hade ja i.

Själv är jag för lat och jag vill ha det enkelt för att fixa i förväg torkat kött/grönsaker. Men jag läste i tidigare post om "lufttorkade korvar", så det kan ju vara ett alternativ! Det eller lufttorkad skinka!

/Andreas

skakar liv i tråden igen med ett tips som får husmödrarna att skälva... blanda i en påse tex kantarell,ängamat ellet annan valfri soppa när spaghetterian är färdig har även upptäckt på senaste turerna att detta även fungerar bra med vanliga nudlar. nudlar är ju faktiskt ännu billigare:cool:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips