Friluftsbutiker i Köpenhamn?

Någon som känner till någon/några friluftsbutiker i Köpenhamn? Undrar dessutom om det är någon prisskillnad jämfört med hemma i Sverige?

/Fredrik

På de prylar (gtx-jackor + div "småplock") jag har kollat i Köpenhamn har jag inte märkt nån prisfördel. Det var drygt ett år sen, minns tyvärr inte var butikerna låg, men det var centralt.

Här är en dansk länk som jag hittade bland mina Favoriter http://www.fjeld-fritid.dk/

/Håkan

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
butiker i Khh.

Hallo, tre butiker finns på nästan samma plats i KBH C. På Frederiksborggade, vid Nörreport Station, finns Friluftsland och Fjeld & Fritid. Båda store butiker med gott sortiment. På Vester Farimagsgade, sidogata till Frederiksborggade, finns Spejdersport(Scoutsport).

Om det är något särskilt du är ute efter ska du naturligtvis kolla det, men generellt är frilufts-utrustning dyrare eller mycket dyrare i Danmark. Våra danska vänner handlar allt sånt i Sverige, såväl flytvästar och snorklar som tält och skidutrustning (f ö också glasögon).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips