Friluftsbutiker i Köpenhamn?

Någon som känner till någon/några friluftsbutiker i Köpenhamn? Undrar dessutom om det är någon prisskillnad jämfört med hemma i Sverige?

/Fredrik
 
På de prylar (gtx-jackor + div "småplock") jag har kollat i Köpenhamn har jag inte märkt nån prisfördel. Det var drygt ett år sen, minns tyvärr inte var butikerna låg, men det var centralt.

Här är en dansk länk som jag hittade bland mina Favoriter http://www.fjeld-fritid.dk/

/Håkan
 
butiker i Khh.

Hallo, tre butiker finns på nästan samma plats i KBH C. På Frederiksborggade, vid Nörreport Station, finns Friluftsland och Fjeld & Fritid. Båda store butiker med gott sortiment. På Vester Farimagsgade, sidogata till Frederiksborggade, finns Spejdersport(Scoutsport).
 
Om det är något särskilt du är ute efter ska du naturligtvis kolla det, men generellt är frilufts-utrustning dyrare eller mycket dyrare i Danmark. Våra danska vänner handlar allt sånt i Sverige, såväl flytvästar och snorklar som tält och skidutrustning (f ö också glasögon).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.