Vilka friluftsbutiker?

Hej!

Kommer på en tur till Stockholm på lördag(19.5). Och vill gärna kolla utbudet på lättviktsutrustning, framförallt tält(2pers) och ryggsäckar(50-60L).
Har hittat den fina kartan med friluftsbutiker i Stockholm, men eftersom jag har begränsat med tid, undrar jag vilka jag i första hand skall gå till. Naturkompaniet finns det ju flere av, vilken lönar det sig att besöka?

Bergans Helium verkar vara en intressant ryggsäck, är det nån som vet var jag kan få syn på den?

Hur är det om man jämför priser mellan de olika butikerna, är det någon som har betydligt billigare/dyrare priser än övriga?
 
Naturkompaniet på Sveavägen har tält uppslagna i källaren...

Addnature... Birger jarlsgatan...stökigt men mycket prylar...

Alewalds på Kungsgatan.

Lycka till!

//Thomas
 
KG Sport

Hej Charlotte!

Naturkompaniet är ju alltid en bra idée då dem har mycket. MEN jag måste ändå rekommendera Kg-sport i solna istället!

Visst ligger solna inte lika bra till och det kan vara lite knöligare att ta sig dit. Men du kommer garanterat få så otroligt mycket bättre service och dessutom kommer du kunna tjäna rätt många kronor då dem alltid håller sig långt under rek. pris.

Dem har ett minst lika stort sortiment.

Men framförallt kommer du gå därifrån och varken känna dig lurad eller fattig. Dessutom kommer du få exakt vad du behöver då dem är riktiga experter på ämnet.

Själv är jag en trogen kund och det vore roligt ifall du vid ett ev. besök hälsar ifrån Niklas Collin, Tack!

http://www.kgjonssonsport.se/

Öppet 10 - 14

/Niklas
 
Tack för alla tips!

En fråga till: Hur tar jag mig enklast till KG Sport? Är det tunnelbana som gäller? Vid vilken station skall jag då stiga av?
 
[/QUOTE]

Blå T-banan till Solna Centrum funkar fint.
Du får promenera en bit, men det ska du ju klarra :)

[/QUOTE]

Tack, nu hittar jag nog!
Och visst, nog skall jag väl klara några km i St:holm om jag tänkt klara av en tur till Kebne i sommar ;)
 
Om du kan tänka dig att åka ut till Barkarby (Jakobsberg/Järfälla) så har du Stockholm Quality Outlet där med en Fjällrävenbutik där du kan hitta riktigt bra priser på bra grejer. Jag köpte ett 3-mans Akka-tält för 1900 kr för två-tre år sen, rena fyndet! De har ryggsäckar, sovsäckar och kläder också, men utbudet är såklart inte som i de ordinarie friluftsbutikerna med de allra senaste modellerna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Linneaa Vilka stegjärn ska jag hyra Utrustning allmänt 1
Tobias.H Vilka modeller var populära under ramryggsäckens tid? Utrustning allmänt 63
avslutmedlemskap0904 Hur ska man tänka och vilka är alternativen Utrustning allmänt 7
G-funk Köpa vilka våtstenar till knivslipning? Utrustning allmänt 6
Elvah Kan jag ha Lundhagskängor ändå?! Vilka? Utrustning allmänt 13
bico Vilka bra-att-ha-prylar är verkligen bra att ha? Utrustning allmänt 14
Adelanteeee Vilka stavar rekommenderas mellan dessa två? Utrustning allmänt 5
vandrafjäll Vilka batterier på vintern Utrustning allmänt 12
såg Vilka tältmärken klara uvljus bäst. Utrustning allmänt 10
fotografiskt Vilka filtladdar Utrustning allmänt 6
macsailor Vilka stavar rekommenderas? Utrustning allmänt 20
majjen Vilka snöskor? Utrustning allmänt 5
MoosePa Vilka sandaler för vad? Utrustning allmänt 42
såg vilka prylar är det mest status på? Utrustning allmänt 37
BjörnGBG Vilka stavar? Utrustning allmänt 1
mariaa Vilka turskidor ska jag ha? Utrustning allmänt 12
kimpan84 Vilka kartor till Garmin 60CS? Utrustning allmänt 0
prylManne Vilka stavar ska jag välja? Utrustning allmänt 0
mipert Lundhags Lädersmorning och Mayadust, vilka dofter... Utrustning allmänt 6
d.a.n.i.e.l Sandaler - vilka och var? Utrustning allmänt 28
kendaglish Vilka VandringsKängor ????? Utrustning allmänt 18
MaHolm Friluftsbutiker i New York? Utrustning allmänt 2
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Utrustning allmänt 4
Minielk Friluftsbutiker i New York? Utrustning allmänt 5
Martin Fjäderlätt Världens bästa friluftsbutiker på en karta! Utrustning allmänt 31
perlarsson Friluftsbutiker i Monterey Utrustning allmänt 4
tiddelipom Friluftsbutiker i Bratislava Utrustning allmänt 2
stoppenbach Söker tips på friluftsbutiker i Oslo? Utrustning allmänt 3
Runner75 Friluftsbutiker i Umeå Utrustning allmänt 2
Luke Snowwalker Friluftsbutiker i Köpenhamn? Utrustning allmänt 6
d99majo Friluftsbutiker online Utrustning allmänt 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.