Friluftsbutiker i New York?

Jag ska åka till New York och skulle vilja ha tips på affärer som säljer friluftsurtustning av hög kvalitet.
Tack på förhand!
 
Tent and trails ligger ett stenkast från gamla World Trade Center men den imponerade inte särskilt mycket på mig. Kändes lite rörigt och personalen var inte särskilt kunniga. Verkade dock ha helt okej priser för att inte vara en stor kedja.

EMS (Eastern Mountain Sports) som ligger längs Broadway i SoHo har helt okej utbud men framför allt 15 % rabatt för collegestudenter och mitt svenska kårleg funkade fint när jag handlade. Har vandrings-, klättrings och skidgrejer.

Paragon sports ligger nära Union Square, också längs Broadway om jag inte minns fel. Friluftsprylar men också mycket vanliga sportkläder.

Patagonia har en butik i SoHo. Inte superbilligt men en stor del av deras sortiment finns framme att åtminstone klämma och känna på.

I övrigt skulle jag vilja rekommendera ett besök på restaurangen Max Brenner vid Union Spuare. Mysig atmosfär och otroligt god mat till väldigt rimliga priser!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.