Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Enklast lär nog vara bil om du har den möjligheten. Annars borde det ju gå med buss och tåg kan man tycka (exempelvis med byte i Torneå/Haparanda, Luleå (tåg) och Murjek/Gällivare eller Torneå/Haparanda, Töre, Gällivare) men Länstrafiken Norrbottens hemsida, http://www.ltnbd.se, var inte direkt hjälpsam. Jag tycker att du ska ringa Länstrafiken i Norrbottens kundtelefon 0771-100 110 och ställa samma fråga som du ställt här.
Jag har cyklat den sträckan, det var jättelätt Fast kanske väl kallt och halt mitt i vintern. Sen är det väldigt ovanligt att besöka Sarek i januari månad.
Fast jag har för mig att det gick 3 landsbussar över Happaranda.
Gränslandet är en av de största vildmarkerna i södra Skandinavien. Det ligger i hjärtat av vår stora halvö, så långt borta från havskusterna man kan ...
3 kommentarer
Mina fjällvandringar börjar alltid med en idé som mynnar ut i en tänkt rutt. Rutten hänger alltid ihop med en tänkt tidsplan, som innebär att dagarna ...
1 kommentar
I fredags hade vi varit gifta i 10 år. Det ville vi fira. Vi gifte oss i ett naturreservat utanför Uppsala, så ett firande i naturen skulle passa. Vi ...
Det här inlägget handlar om mina första åtta turer i Sarek. Hur allt började och hur vissa vägval kunde göras då men inte idag. Ni får läsa om och se ...
6 kommentarer
68 dagar, 125 000 höjdmeter och ett dagligt slit på 12–20 timmar – det är matematiken bakom en expedition som var lika delar uthållighetsprov som ett ...
1 kommentar
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
6 kommentarer