Nej, Jijutsu 2000 sa inget om vilket munstycke han använde. Men dels är han amerikan och kör troligtvis köket på bensin till vardags. Allså borde det vara bensinmunstycket, som dessutom ligger närmast i storlek.Men han sa inget om VILKET munstycke han använde. Min erfarenhet från gasolkonverteringen av mitt KAP- Arctic är att gasolen behöver större munstycke än alla de vanliga för att brinna bra, och inte för magert...
Hans fladdriga blå lågor antyder för magert. Han borde borra upp munstycket till 0,40 eller 0,45 mm, det är det måttet som jag fann bäst för gasol...
Istället för att bara helt enkelt invertera?
Fick inte du med stället med köket, det fick jag.
Men händigt med allt träslöjdande.
/Odd
Å Optimus Polaris körs ju med ett universialmunstycke som "funkar till allt", fast jag tror att det köket skulle må bra av 3 olika munstycken, som då blir anpassade för respektive bränsle.
Å vad invertering beträffar, så ser jag det som en ren nödlösning - när man har råkat fått med sig fel gasoltub ut i fält! Givetvis bra att man kan invertera, så att man kan slutföra matlagningen/vattenkokandet. Men jag skulle aldrig förlita mig på invertering under en hel tur, utan då hellre gå över till bensin/fotogen.
Jo, plaststödet för invertering medföljde förstås.
/Niklas