Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110
Jag har ganska små händer, så den passar nog mej bättre. Jag tycker att man får ett bra och säkert grepp. Bladet hamnar rätt bra i förhållande till handen tycker jag. Den ser kanske lite konstig ut, men funkar bra tycker jag. Den är bra till sköta små jobb och täljning tycker jag.

Seved

Om man bara fick pröva någon gång ;) God jul!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag har ganska små händer, så den passar nog mej bättre. Jag tycker att man får ett bra och säkert grepp. Bladet hamnar rätt bra i förhållande till handen tycker jag. Den ser kanske lite konstig ut, men funkar bra tycker jag. Den är bra till sköta små jobb och täljning tycker jag.

Seved

Ahh.. tälja, ja tänk den som kunde göra det... Inga grillpinnar, barnen gråter - kall korv gillas inte.

En kniv skulle sitta fint! ;)

Småa fulltange blad

Tips tas emot var jag kan hitta (helst inom Norden.) riktigt korta fulltange blad total längd ca 100 mm, skall tillverka några "neck knives".

/ Janne

Sådär nu är korta knivarna klara. Tyvär räknade jag fel när jag sågade scalorna så det blev två scalor för lite. Men dom har jag limmat på nu.

En halvtaskig bild.

Forumkniv-kort.gif

Seved

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips