Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110
Jag har ganska små händer, så den passar nog mej bättre. Jag tycker att man får ett bra och säkert grepp. Bladet hamnar rätt bra i förhållande till handen tycker jag. Den ser kanske lite konstig ut, men funkar bra tycker jag. Den är bra till sköta små jobb och täljning tycker jag.

Seved

Om man bara fick pröva någon gång ;) God jul!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har ganska små händer, så den passar nog mej bättre. Jag tycker att man får ett bra och säkert grepp. Bladet hamnar rätt bra i förhållande till handen tycker jag. Den ser kanske lite konstig ut, men funkar bra tycker jag. Den är bra till sköta små jobb och täljning tycker jag.

Seved

Ahh.. tälja, ja tänk den som kunde göra det... Inga grillpinnar, barnen gråter - kall korv gillas inte.

En kniv skulle sitta fint! ;)

Småa fulltange blad

Tips tas emot var jag kan hitta (helst inom Norden.) riktigt korta fulltange blad total längd ca 100 mm, skall tillverka några "neck knives".

/ Janne

Sådär nu är korta knivarna klara. Tyvär räknade jag fel när jag sågade scalorna så det blev två scalor för lite. Men dom har jag limmat på nu.

En halvtaskig bild.

Forumkniv-kort.gif

Seved

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips