Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110
Jag har ganska små händer, så den passar nog mej bättre. Jag tycker att man får ett bra och säkert grepp. Bladet hamnar rätt bra i förhållande till handen tycker jag. Den ser kanske lite konstig ut, men funkar bra tycker jag. Den är bra till sköta små jobb och täljning tycker jag.

Seved

Om man bara fick pröva någon gång ;) God jul!

Jag har ganska små händer, så den passar nog mej bättre. Jag tycker att man får ett bra och säkert grepp. Bladet hamnar rätt bra i förhållande till handen tycker jag. Den ser kanske lite konstig ut, men funkar bra tycker jag. Den är bra till sköta små jobb och täljning tycker jag.

Seved

Ahh.. tälja, ja tänk den som kunde göra det... Inga grillpinnar, barnen gråter - kall korv gillas inte.

En kniv skulle sitta fint! ;)

Småa fulltange blad

Tips tas emot var jag kan hitta (helst inom Norden.) riktigt korta fulltange blad total längd ca 100 mm, skall tillverka några "neck knives".

/ Janne

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Sådär nu är korta knivarna klara. Tyvär räknade jag fel när jag sågade scalorna så det blev två scalor för lite. Men dom har jag limmat på nu.

En halvtaskig bild.

Forumkniv-kort.gif

Seved

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips