Förvaringssäck till sovsäck?

Jag har sytt själv av IKEAs gardin Lill. En gardin räckte till tre påsar. Ett par gardiner kostade 29kr . Botten är 300mm i diameter och höjden är 900mm. Toppen som är sydd för gardinstången blev perfekt för att dra igenom ett snöre.

Bilagor

• IMG_20150108_210305~2.jpg
    IMG_20150108_210305~2.jpg
    39.5 KB · Visningar: 440

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kan man inte hänga dom på en galge i garderoben?
Till min marmot följde det med en stor förvaringspåse i tyg och ventilerat nät.

Efter ett tips i detta förnämliga forum köpte jag för något år sedan 10 st Heavy Duty Mesh Laundry Bag på eBay. Nätpåsarna lägger jag sedan i flyttkartonger för att få lite ordning på förvaringen i förrådet. Perfekt att förvara sovsäckar och tält i.

Vi kör med en sån där grej man kan hänga i sin garderob. Lite kraftigare nylon med dragkedjeöppning. Köpt på IKEA. Den ligger på vinden och säckarna ligger utsträckta i nästan sin hela längd. Nu ligger dom visserligen huller om buller så man får leta på den säck man ska ha men för oss är det funkis.

//Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips