Förvaring av Nova Optimus

Som nybliven ägare av ett Nova undrar jag hur ni förvarar det i ryggsäcken ?

Väskan som är med är räcker inte till för mitt kök.

Anders

Vad försöker du få plats med i väskan? Min väska rymmer brännare/slang och pumpen bor i flaskan. Jag kan hålla med om att det inte finns några marginaler men nog går det alltid. Jag har IOFS ett Nova som hängt med ett tag men jag tror inte att det borde vara någon skillnad.
/Holst

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Trångt

Jo då, även jag får ned köket i väskan men med våld och reglerpinnen utanför.

Varför har du inte funderat på andra lösningar ?

Eller varför har inte konstruktören tänkt på det. Kommer du ihåg hur det köket låg när du köpte det ?

Jag har inga större problem att få ner brännaren men mycket plats är det ju inte.
Reglage pinnen nedåt i väskan åt de hållet där den är som djupast.
Har du locket på påsen mot dig ska väl brännaren ligga på sidan med botten åt höger.

Daniel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips