Födosök, ätliga växter

Snygg sida. Hr du gjort din egen research och läst böckerna eller har du bara klistrat in de boktips jag har gett här i tråden? Det ser nämligen väldigt lika ut. Det här luktar inte gott.
 
Alicia är en av de nya ”ägarna” till Utsidan.se

Och tydligen är dina tips som de samlat ihop en service de ger…
IMG_0591.jpeg
 
Hittar ni ett område med giant puffbal aka jätteröksvamp har ni käk ia.

Bildgoggla

Brukar använda som vanlig svamp men även smörsteka o använda som kotletter

Stora svampar som sagt
 
Alicia är en av de nya ”ägarna” till Utsidan.se

Och tydligen är dina tips som de samlat ihop en service de ger…
Visa bilaga 42577
Tack Karolina! Det var lite det jag vill antyda. Det är helt ok om hon har läst böckerna och kan stå för dem att hon sammanställer en lista men om vi ska göra jobbet och "ägarna" ska klippa och klistra och kalla det "service" har jag ingen lust att bidra.
 
Vad gnälliga en del har blivit. Var med och dela info och tips & diskutera, eller låt bli och håll tyst.
 
Senast ändrad:
Tack Karolina! Det var lite det jag vill antyda. Det är helt ok om hon har läst böckerna och kan stå för dem att hon sammanställer en lista men om vi ska göra jobbet och "ägarna" ska klippa och klistra och kalla det "service" har jag ingen lust att bidra.
Jag har också tappat lusten att dela med mig, om det ska bli någon tramsig klippa och klistra service.
 

lipfip

Forumvärd
Alicia är inte en av "ägarna" utan redaktör på Utsidan.

Vi har gjort en enkel översikt med litteraturtips från olika utspridda tråder och skriver tydligt "Redaktionen har sökt igenom Utsidans trådar efter boktips och här är några böcker om friluftsliv som medlemmar rekommenderat".

Det har uppskattats av flera och meningen är just att lyfta det jobbet ni gör.
 
Dubbelpostar:

Upphovsrätt & ansvar​

Innehållet på www.utsidan.se (Utsidan) omfattas av den svenska upphovsrättslagstiftningen. Utsidan är avsedd att läsas i Sverige och ska bedömas enligt svensk lagstiftning.

Copyrightsymbolen på Utsidans alla sidor innebär att design och struktur ägs av Utsidan och inte får kopieras eller användas utan tillstånd. Upphovsrätten till texter och bilder innehas av respektive fotograf och skribent. Innehåll och utformning får inte användas, lagras eller skickas i någon form utan tillstånd.

Utsidan har, om inte annat avtalats, en icke-exklusiv, ej tidsbegränsad rätt att utan särskild ersättning publicera text, bilder och annan information som lagts in av medlemmar, på webbplatsen utsidan.se och dess underdomäner. Utsidan har även rätt att publicera skärmdumpar och dylikt i andra media, för att illustrera webbplatsen för marknadsföringsändamål
 
Dubbelpostar:

Upphovsrätt & ansvar​

Innehållet på www.utsidan.se (Utsidan) omfattas av den svenska upphovsrättslagstiftningen. Utsidan är avsedd att läsas i Sverige och ska bedömas enligt svensk lagstiftning.

Copyrightsymbolen på Utsidans alla sidor innebär att design och struktur ägs av Utsidan och inte får kopieras eller användas utan tillstånd. Upphovsrätten till texter och bilder innehas av respektive fotograf och skribent. Innehåll och utformning får inte användas, lagras eller skickas i någon form utan tillstånd.

Utsidan har, om inte annat avtalats, en icke-exklusiv, ej tidsbegränsad rätt att utan särskild ersättning publicera text, bilder och annan information som lagts in av medlemmar, på webbplatsen utsidan.se och dess underdomäner. Utsidan har även rätt att publicera skärmdumpar och dylikt i andra media, för att illustrera webbplatsen för marknadsföringsändamål
...och jag dubbelpostar inte svaret, utan länkar till det i den andra tråden.
 

lipfip

Forumvärd
Man skulle kunna länka till inlägget där tipsen kommer ifrån. Blir det bättre? Eller är det viktigt att tipsaren blir nämnd i listan?

Det är inte så mycket frågan om upphovsrätt. Men rättvist ska det vara så klart.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.