Har aldrig testat, men i Bråvikens yttre del är vattnet helt ok. faktiskt.
Längst in får man en svart rand i vattenlinjen
Har aldrig testat, men i Bråvikens yttre del är vattnet helt ok. faktiskt.
...precis som du missat att det är 24 grader varmt ute...
Längst in får man en svart rand i vattenlinjen
Ameh, du måste ju ta vattnet en liten bit ner ju fattaruväl, så du inte får med ytvattnet,,,,,,,typ!![]()
SLSs uttalande i ämnet "äldre män och deras simkunskaper..".
/ Ulf
Ja, hur ligger det till med simträningen här bland Utsidans kanotister? Hur ofta tränar du och hur många meter simmar du då?
På barnbarnens sommar-simskola passar jag på att ta simborgarmärket (200m) nästan varje år. Det känns kul att återuppleva ungdomens simträning och är en fin bekäftelse för mig själv.
Ang flytväst så är västen min "paddelkompis", den kan vara till glädje i besvärliga situationer som ev dyker upp. I alla fall underlättar västen, då jag har nytta och behov av extra flytkraft. I flytvästfickan har jag också kniv, plåster och solskydd för läpparna.
Men det som jag däremot väljer att INTE ta med i kajaken är mobiltelefon, GPS och annan teknisk utrustning. Jag vill vara ett med naturens element så mycket som möjligt, och inte bli störd eller påverkad av elektromagnetiska fält och signaler från min utrustning.
Kerstin
Tycker egentligen inte om att ta upp sådant här men DN hade en liten artikel i helgen. Nej ingen paddlade kajak, kanske värt att notera SLSs uttalande i ämnet "äldre män och deras simkunskaper..".
/ Ulf
Men det som jag däremot väljer att INTE ta med i kajaken är mobiltelefon, GPS och annan teknisk utrustning. Jag vill vara ett med naturens element så mycket som möjligt, och inte bli störd eller påverkad av elektromagnetiska fält och signaler från min utrustning.
Kerstin