Flytväst eller inte flytväst,,,,,,,,,,,

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
På barnbarnens sommar-simskola passar jag på att ta simborgarmärket (200m) nästan varje år. Det känns kul att återuppleva ungdomens simträning och är en fin bekäftelse för mig själv.

Ang flytväst så är västen min "paddelkompis", den kan vara till glädje i besvärliga situationer som ev dyker upp. I alla fall underlättar västen, då jag har nytta och behov av extra flytkraft. I flytvästfickan har jag också kniv, plåster och solskydd för läpparna.

Men det som jag däremot väljer att INTE ta med i kajaken är mobiltelefon, GPS och annan teknisk utrustning. Jag vill vara ett med naturens element så mycket som möjligt, och inte bli störd eller påverkad av elektromagnetiska fält och signaler från min utrustning.

Kerstin

På barnbarnens sommar-simskola passar jag på att ta simborgarmärket (200m) nästan varje år. Det känns kul att återuppleva ungdomens simträning och är en fin bekäftelse för mig själv.

Ang flytväst så är västen min "paddelkompis", den kan vara till glädje i besvärliga situationer som ev dyker upp. I alla fall underlättar västen, då jag har nytta och behov av extra flytkraft. I flytvästfickan har jag också kniv, plåster och solskydd för läpparna.

Men det som jag däremot väljer att INTE ta med i kajaken är mobiltelefon, GPS och annan teknisk utrustning. Jag vill vara ett med naturens element så mycket som möjligt, och inte bli störd eller påverkad av elektromagnetiska fält och signaler från min utrustning.

Kerstin

Back to basic eller KISS Keep it simple stupid. Färre saker som kan krångla ;-)

På min kanot sitter en kompass på fördäck. Äger ingen GPS. I min segelbåt sitter kompass och en antik Sumlogg...

Tillåter mig att inte tycka så

Kerstin

GPS är bara en modern kompass och mobilen går att stänga av. Jag vill definitivt INTE vara ett med naturens ALLA element. Avseende fästingar, mygg nöjer jag mig med smakprov. Har aldrig känt av någon störande elektromagnetiskt strålning.
Är ficklampan säker eller är det stearinljus och fotogenlyktor som gäller?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips