Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?
- Trådstartare blomberger
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Har en hängandes i förrådet, dock osäker om det är två eller fyra fickor (är på tjänsteresa), kan det vara intressant? / J PiteåHar jagat en 60 liters gyro i grönt med de fyra sidofickorna ett bra tag nu. Kollat blocket, tradera mm dagligen i månader men har antigen inte funnit eller hunnit. Och den i prylmarknaden är såld såklart.
Spenderat flera dagar att flänga runt på loppisar i Stockholm utan resultat, så nu frågar jag publiken.
Har ni en till salu? Känner ni någon som möjligtvis har det? Sett ett exemplar på någon loppis så jag kan följa upp det?
Nästa steg blir att utfästa en hittelön.
Skulle bli ytterst tacksam.
FR Expedition fanns i 70 och 90 l versionen, tidiga Gyro brukade samma säckar, därefter kom 70 l med 4 ytterfickor.
jagar fortframt en Expedition eller Gyro med 90 l säck helst grön.
Vet du Hur många liter tibet 8e är på?FR Expedition fanns i 70 och 90 l versionen, tidiga Gyro brukade samma säckar, därefter kom 70 l med 4 ytterfickor.
Vad betyder 8e?
Förstår det som raven sägs vara på 80l och då passar en 30l korv under=110l
Min tibet går ju ända ner och även om den eventuellt är på 90l är den ju mindre än ovanstående konfiguration?
Har raven större omkrets än tibet?
Så raven är på 70l men fannsMin Raven Gyro är 70L + 30L påse under.
Om jag fyller max upp i snöstoppet men fortfarande har locket över på ett vettigt sätt så är det säkert 10L till.
Även en tidig 90l version
Har du nån bild på 90l raven,Verkar ovanlig?FR Expedition fanns i 70 och 90 l versionen, tidiga Gyro brukade samma säckar, därefter kom 70 l med 4 ytterfickor.
Nej dessvärre. min flört med FR började med en Lätt 90 liter. Steelnylkon, den brann vådligt bra.
Jag ska damma av min äldsta FjR katalog från 60-talet så kanske jag kan hitta den.Har du nån bild på 90l raven,Verkar ovanlig?
/:J
Tibet är väl tvådelad med två ganska stora sidfickor (och hålband för extrafickor). Den är i jämförelse med 70-säcken med fyra fickor lite plattare så ja, 70-litern tillsammans med packpåse är rymligare. Hade en ramförlängare och packpåse+tält ovanpå när jag körde med gyro och tibet.Vet du Hur många liter tibet 8e är på?
Vad betyder 8e?
Förstår det som raven sägs vara på 80l och då passar en 30l korv under=110l
Min tibet går ju ända ner och även om den eventuellt är på 90l är den ju mindre än ovanstående konfiguration?
Har raven större omkrets än tibet?
Sen finns det en snarlik modell som har samma volym och bredd/djup som säcken med 4 fickor men som i övrigt liknar tibet (tvådelad och stora sidfickor). Där får packpåsen plats under säcken och total volym är ca 110+.
...tror den äldre med fyra fickor hette Trader när den satt på vanlig ram och Raven Gyro annars.
//J
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg