Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Dags att
FYI så köpte jag Lenas ryggsäck ovan. När den väl kom så visade det sig att det inte var hennes ryggsäck på bilderna ovan utan hon hade lagt upp bilder på 3 olika Gyro. Nåväl, inte så mycket att göra åt saken. Skicket var helt OK och modellen heter 3152 Raven Gyro. Väskan har 4 utanpåliggande fack och jag tolkar det som att det är en 70-liters.

Vad tror vi om årsmodellen? Mitten av 80-talet?

Saknar Fjällräven logon på locket så om någon har ett sälja är det bara att hojta till.

Någon har meckat lite med remmarna tidigare. De var olika monterade vid höftbärarbältet på höger resp vänster sida och jag har letat info här på utsidan och tror mig ha fått ordning på det nu.

Ser allt korrekt monterat ut i övrigt?

Några givna förbättringar jag bör göra? Har sett över alla öglor och sprintar samt monterat några extra nylonbrickor där man kan tänka sig att nötning kan uppstå metall mot metall.

Funderar på att investera i FR´s "moderna" svarta axelremmar för bättre bärkomfort. Är jag helt ute och cyklar eller är det värt pengarna att uppgradera denna gamla goding som i grund och botten är riktigt bekväm att bära?

Visa bilaga 35364
Letar fortfarande Fjällrävenlogo som ska sitta på locket på min säck. Nån som har nåt över?

Var inne på Fjällrävens butik på Kungsgatan och de hade för kännedom tre gamla kataloger liggandes kring kaffebordet i butiken. Kul att bläddra igenom alla modeller på ryggsäckar, kläder och tält.

Kunde tyvärr inte fota några sidor men kanske ändå intressant för några här?
1000030334.jpg

Har en blå med två blixtlås-fickar, 80 liter. (hoftbärbälte finns med, afmonterat pga. kanottur)

Finns det en 90-liter??
Hej! Vad heter denna modell på den blå säcken? Jag har en likadan eller kanske den som är 90 liter för den går hela vägen upp och ner på ramen.
Är det Tibet?
Den översta vita stropparna hänger man på ramen, de nedersta håller säcken mot ramen med vita remmen.
Vad används den mellersta till? Är det för att hänga säcken högre på ramen om man använder ramförlängaren och vill kunna lasta mer nertill på säcken?

Bilagor

• Säck2.jpg
    Säck2.jpg
    502.3 KB · Visningar: 30
  • Säck1.jpg
    Säck1.jpg
    533.9 KB · Visningar: 27
Senast ändrad:
En bra trädgårdavfallssäck håller packningen torr. Finns på rulle hos Weibulls med flera butiker.
Inuti ryggsäcken skulle jag vilja tillägga och så får man vara lite varsam när man packar ner och upp.
Har sett de som försökt med svart sopsäck på utsidan och det fungerar fram till närmsta snårighet då den sedan rivs upp av pinnar och grenar.
Vill man vara ännu säkrare köper man en stor torrsäck i galon och har inuti ryggan.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips