Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Dags att
FYI så köpte jag Lenas ryggsäck ovan. När den väl kom så visade det sig att det inte var hennes ryggsäck på bilderna ovan utan hon hade lagt upp bilder på 3 olika Gyro. Nåväl, inte så mycket att göra åt saken. Skicket var helt OK och modellen heter 3152 Raven Gyro. Väskan har 4 utanpåliggande fack och jag tolkar det som att det är en 70-liters.

Vad tror vi om årsmodellen? Mitten av 80-talet?

Saknar Fjällräven logon på locket så om någon har ett sälja är det bara att hojta till.

Någon har meckat lite med remmarna tidigare. De var olika monterade vid höftbärarbältet på höger resp vänster sida och jag har letat info här på utsidan och tror mig ha fått ordning på det nu.

Ser allt korrekt monterat ut i övrigt?

Några givna förbättringar jag bör göra? Har sett över alla öglor och sprintar samt monterat några extra nylonbrickor där man kan tänka sig att nötning kan uppstå metall mot metall.

Funderar på att investera i FR´s "moderna" svarta axelremmar för bättre bärkomfort. Är jag helt ute och cyklar eller är det värt pengarna att uppgradera denna gamla goding som i grund och botten är riktigt bekväm att bära?

Visa bilaga 35364
Letar fortfarande Fjällrävenlogo som ska sitta på locket på min säck. Nån som har nåt över?

Var inne på Fjällrävens butik på Kungsgatan och de hade för kännedom tre gamla kataloger liggandes kring kaffebordet i butiken. Kul att bläddra igenom alla modeller på ryggsäckar, kläder och tält.

Kunde tyvärr inte fota några sidor men kanske ändå intressant för några här?
1000030334.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips