Fjällräven eller Lundhags

Har letat och letat efter en bra jacka att vandra i. Beställde hem två jackor som är av intresse. Båda är sköna på sina sätt, sitter bra och känns smidiga. Jackorna är Lundhags Ahke och Fjällrävens Skogsö. Två jackor och en ska bort, vilken? Har någon testat jackorna i fråga och kan ge lite vägledning. Mitt ändamål med plaggen är bla vandring i fjällen på hösten och vandring i skogen med hundarna året om. FEEDBACK...

Bilagor

• ahke.png
    ahke.png
    37.5 KB · Visningar: 2,148
  • skogsö.jpg
    skogsö.jpg
    6.4 KB · Visningar: 1,905
Låt inte andra välja åt dig. Välj den som du gillar allra mest, och om ingen sticker ut som en klar vinnare är det bara att singla slant.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ahke har väl vattentätt mtrl på utsatta ställen så den tycker jag verkar kanon på pappret. Dvs. man klarar lite regn utan att behöva dra på regnjackan. Jag har själv klämt på den men kan inte köpa pga att jag redan har allt jag behöver. Är den andra en liknande eller inget regnskyddande?

Läste snabbt om Skogsö som har G1000 Lite (vet ej hur tunt det är) och vanlig G1000 på axlar. Jag orkade inte hålla på särskilt mycket med deras Grönlandsvax så jag hade nog tagit den andra jackan med skalmtrl om de sitter lika bra.

Lite faktaskillnader på jackorna:
Ahke: Polycotton med axlar och huva i vattentätt material. Kardborre i ärmslut. 697 gr.
Skogsö. G1000 lite med G1000 i axlar och huva. Knappar i ärmslut. Förlängt ryggparti. 613 gr

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips