Fjäderlätt tändapparat

7g tändkärlek för oss frystorksfantaster :D

65FA9DCD-06AA-424E-8FA7-B6718E3F5A1E.jpeg

C015F414-BB4A-44A0-A13C-A2A2FD82C7E8.jpeg

BB7CA82C-EC31-43ED-94F5-A19723930E60.jpeg

48C55B91-4537-4D7E-86EF-CAF0F745203A.jpeg

7C280C23-260F-4718-8DB5-AA6753C9B512.jpeg

56CB9F9D-9DB7-4C87-B0E6-0FB08083FCCB.jpeg

VIll du slippa GDS och kan acceptera 5g extra så finns denna som alterntiv:

/Patrik

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har en piezotändare från MSR, dock 14g så lite tyngre men utan GDS. Måste dock erkänna att jag föredrar tändstickor före alla tändare, inte heller det är tung lösning;)

VIll du slippa GDS och kan acceptera 5g extra så finns denna som alterntiv:

/Patrik
GDS för att jaga gram var lite av målet men samtidigt behålla smidigheten. I slutändan så tror jag faktiskt att en klassisk piezotändare från Bic vinner vikt kontra funktion-ration. Skulle gasen inte tända så går det att tända med piezon i alla fall. Sen har jag med mig några stormtändstickor på totalt 5g inkl ask och plån som backup.

Meeeeen Bic-tändaren har fått sin plats nu:D

Snygg lösning. Du vill inte dela med dig av filerna så man kan printa en egen?

/M
Just den Piezon var ingen höjdare att bygga på. Så nu grejar jag med en ny från en större braständare från Bic. När den är klar så delar jag gärna :)

Men vill du ha filen så får du den givetvis! Kan dela 3d-modellen också så kan du greja på i Tinkercad. Det är ett webbaserat, gratis och superenkelt 3D-progam :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips