Finnmarksturen 2000

• Trådstartare jobbigt@hotmail.com (Babianhäck)
  • Start datum

jobbigt@hotmail.com (Babianhäck)

Gäst
FY fan...det var det jobbigaste jag varit med om i hela mitt liv. Till nästa år skall jag träna.

En härlig tur!

Årets FMT var den bästa av dom tre som jag åkt. Lagom varmt och soligt och stigarna var lagom fuktiga så att fästet var bra med lite damm. Sedan tycker jag att alla funktionärer skall ha ett stort tack då jag vet att dom ställer upp idiellt. Men en sak tycker jag var sämre detta år och det var att det var så tyst mellan alla mortionärer, lite social tycker jag att man ska vara. Det skadar ju aldrig om man hejar och puchar på varandra i spåret. Tyvär blev det ingen höjdar tid då jag drog av en ryggmuskel på försommaren som tvingade mig till att ta det lungt.

//Lt.Karlsson

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kanontur

Cyklade för första gången ett mountaibikelopp och det blev en härlig upplevelse även om 112 km får ändan att ömma och benen bli lite stumma. Mest ont fick jag faktiskt i nacken (hur tränar man den?). Annars tycker jag att det var en underbar tävling. Rolig och jobbig. Men man behöver vara bra tränad. Tack till alla funktionärer och åskådare, jag kommer tillbaka

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips