FELT - EPO DISC

Är det någon som vet om en FELT EPO DISC är en bra mtb.
Funderar på att köpa en sådan men vet inte om jag ska ha skivbromsar eller inte.
Endel säger att det bara är problem med skivbromsar och att vanliga v-bromsar är mycket bättre och andra säger motsattsen.

Sedan så gäller det dämpare. Endel säger att man måste ha lockupp och andra inte. Tacksam för synpunkter.

Mvh

Mats

Har ingen aning om vad det är för cykel.
Framför allt vet jag inte vad du ska ha den till vilket gör att det är svårt att komma med bra råd.
Personligen tycker jag att hydrauliska skivbromsar aldrig kan vara fel, men är man extremt viktkänslig kanske man ska ha v-bromsar.
Mek. skivor tror jag dock inte riktigt på...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag kommer mest köra på stigar och grusvägar med den.

Vad jag förstått så är Felt inte så stora i sverige på MTB men ska vara ett vanligt märke inom triathlon i bl.a USA. http://www.felt.de, sidan är dock endast på tyska.

mvh
Mats

Ser väl ut som en helt ok hoj.
Själv har jag en Kona med XT rakt igenom men så kostade den mer än det dubbla oxå.
Ska du mest köra skog och kan leva med lite kraftförlust på asfalt så spelar nog lockouten inte så stor roll.
Vet dock inget om gaffeln, är det luft så är det ju bara att trycka i mer så går det ju att få rätt stumt om man skulle vilja det.

Just hur EPO DISC är vet jag inte, men jag köpte en Felt Q800 i somras. Passade min begränsade ekonomi bra och än är jag inte missnöjd. Har dock inte kört så hårt på den ännu. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips