Fästa kniv i flytväst

En liten rackare på slangen till västen är aldrig i vägen. vid foten blir bara jobbigt när jag lägger ut lina men jag kanske är väl klumpig.

Ja det är också smidigt. Har haft på där också, men på något vänster fann jag det smidigare och skönare att ha den vid foten.
Men smaken är ju som baken och de är väl tur de :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Vilken kniv som helst går bra.

Jag tror vilken kniv som helst går bra bara den har en sådan slida.

Bilagor

• webIMG_0895.jpg
    webIMG_0895.jpg
    120.9 KB · Visningar: 537
Rostfritt?

Funderar på en NRS Pilot att fästa på västen, men tillverkaren rekommenderar den i titan om man inte paddlar i sötvatten. De menar att även det minsta salt vatten kan korrodera kniven. Tycker det låter lite overkill med tanke på att den dessutom är mer än dubbelt så dyr. Visst borde väl rostfritt stål palla östersjömiljö där jag paddlar till vardags?

Funderar på en NRS Pilot att fästa på västen, men tillverkaren rekommenderar den i titan om man inte paddlar i sötvatten. De menar att även det minsta salt vatten kan korrodera kniven. Tycker det låter lite overkill med tanke på att den dessutom är mer än dubbelt så dyr. Visst borde väl rostfritt stål palla östersjömiljö där jag paddlar till vardags?

Det finns rostfritt och sen finns det syrafast. Det rostfria brukar ofta bli brunt efter ett tag. Enkelt att putsa bort på en kniv om du håller efter. Torka av med en oljad trasa lite då och då så behöver du inte polera lika ofta.

jag hade den ett tag, alltså den rostfria. tycker att det beror på hur ofta man är ute och hur länge. för min del som är ute typ 4-5dager per veckan och ofta i saltvatten (både öst och västkusten) är det bara för jobbigt att hålla efter denna kniv. satsa hellre på titan tycker jag. visst kan man polera och olja in men är jag tex på en 4dagers tur då har den börjat rosta efter andra dagen ibland och jag vill liksom inte olja och polera ute till havs ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips