Ett till tält ska inhandlas, men vad!?

vad handlar tråden om egentligen, om absid är bra eller om man kan laga mat i den.. för mig handlar det inte om ifall absid är bra eller dåligt, det handlar hur man gör saker.. det optimala är att ha en 4-5 tält så man täcker upp varje tänkbar situation, själv har jag två tält, ett egotält(utan absid) och ett frutält(med absid)...

Envar som läst en expeditonsredogörelse av rang vet att mässtältet är det väsentligaste!
Hur sjuttom kockarna fixar det är väl deras sak bara isen och stuvning kommer med detsamma!
//J

Eh?... hehe... det har vi alla vetat hela tiden, tog bara lite längre tid för dig att komma på det ;-)

Skämt åsido... det blir nog mitt nästa tält oxå... och ett GRÖNT denna gång!

Thomas

Haha, men det var jobbigt kan jag lova, var inne på att beställa 2, ett Nallo GT och Allaket, så hade jag sluppit bestämma mig ;)

Jag ska ha ett svart ;)

// Jocke

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips