Kaitum 3/Kaitum 3 GT/Nallo 4 GT

Uppdatering.
Det blev efter många om och men ett Helsport Fjellheimen Pro 3. Jag gillar dimensionerna:
1635165877627.png


Spec likt HBs red label, 40 D ytterduk, 70 D golvduk, DAC-stänger.
3.6 kg.

Det var rea på norska XXL, 5 250 NOK, ca 5 400 SEK.
 
Uppdatering.
Det blev efter många om och men ett Helsport Fjellheimen Pro 3. Jag gillar dimensionerna:
Visa bilaga 37510

Spec likt HBs red label, 40 D ytterduk, 70 D golvduk, DAC-stänger.
3.6 kg.

Det var rea på norska XXL, 5 250 NOK, ca 5 400 SEK.
Härligt att ni hittade ett som känns rätt. Vikten står 3,86kg på Helsport.com. Ser ut att vara lite mitt mellan HB Nammatj GT och Nallo GT.

Lite sent nu men jag har en del Hilleberg-tält och ett Helsport. Bl.a. Kaitum 4GT och Nallo 3GT. Kaitum 4GT kräver sina fem meter men det är fortfarande bara drygt 2 meter som man ligger på så inte krav på fem meter perfekt underlag. Hade Kaitum 3GT innan men familjen har blivit större. 2+3 är vi och det är inga problem. GT-absid är skönt som tidigare skrivits, ännu viktigare när man är ute med barn och vädret är dåligt. Nallo sluttar och det har gjort att jag valt sovsäck som har lite bättre tyg som klarar lite mer väta alt dun som klarar fukt men med nya Nallo-konstruktionen ser jag inte det som ett stort problem. Förr hade jag ett Nallo 3 av gamla modellen då använde jag regnjackan runt fotdelen av sovsäcken. Ingången på KaitumGT/NalloGT är riktigt trevlig som går att fälla undan änden helt.

Sent in i diskussionen :giggle:
/Ingvar
 
Härligt att ni hittade ett som känns rätt. Vikten står 3,86kg på Helsport.com. Ser ut att vara lite mitt mellan HB Nammatj GT och Nallo GT.

Lite sent nu men jag har en del Hilleberg-tält och ett Helsport. Bl.a. Kaitum 4GT och Nallo 3GT. Kaitum 4GT kräver sina fem meter men det är fortfarande bara drygt 2 meter som man ligger på så inte krav på fem meter perfekt underlag. Hade Kaitum 3GT innan men familjen har blivit större. 2+3 är vi och det är inga problem. GT-absid är skönt som tidigare skrivits, ännu viktigare när man är ute med barn och vädret är dåligt. Nallo sluttar och det har gjort att jag valt sovsäck som har lite bättre tyg som klarar lite mer väta alt dun som klarar fukt men med nya Nallo-konstruktionen ser jag inte det som ett stort problem. Förr hade jag ett Nallo 3 av gamla modellen då använde jag regnjackan runt fotdelen av sovsäcken. Ingången på KaitumGT/NalloGT är riktigt trevlig som går att fälla undan änden helt.

Sent in i diskussionen :giggle:
/Ingvar

Jag vet inte var du hittar 3.86 kg, jag hittar 3.55 kg på Helsports hemsida. Jag har vägt det hemma till 3.55 kg, vilket kom ner till 3.50 kg efter att jag klippt bort märklapparna.

Har inte hunnit använda det ännu, ska försöka komma ut på nån tur när det blir lite varmare, det var -21 inatt. (Tältet har legat i Norge några månader hos kompisen som köpte det)
 
Jag vet inte var du hittar 3.86 kg, jag hittar 3.55 kg på Helsports hemsida. Jag har vägt det hemma till 3.55 kg, vilket kom ner till 3.50 kg efter att jag klippt bort märklapparna.

Har inte hunnit använda det ännu, ska försöka komma ut på nån tur när det blir lite varmare, det var -21 inatt. (Tältet har legat i Norge några månader hos kompisen som köpte det)
Ja, vad skönt! Det står på hemsidan deras. Det viktigaste är vad din våg hemma visar som du kommer använda tältet!

God tur!
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2022-01-31 kl. 15.05.50.png
    Skärmavbild 2022-01-31 kl. 15.05.50.png
    255.4 KB · Visningar: 42
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elvah Välja Nallo 4, Kaitum 3, Exped Orion III UL osv? Bo och sova 21
Bondmoran Vilket tält? Kaitum, Nallo, Glittertind, Trollhetta, annat? Bo och sova 26
stonecliff Kaitum 3 GT eller Nallo 4 GT? Bo och sova 13
snuffle Nallo 2GT vs Nammatj 2GT vs Kaitum (2) Bo och sova 8
Joakim.e Nytt fjälltält, Kaitum 3, Dome 3 eller annat? Bo och sova 12
Ulli85 Kaitum 4 med eller utan GT? Eller Kaitum 3 GT? Bo och sova 6
Mrahvin HB Kaitum 2GT vs Kaitum 3 Bo och sova 6
danisko Allak eller Kaitum (eller annat)? Bo och sova 10
MiaWik Hilleberg Kaitum 4GT eller Fjällräven Abisko Bo och sova 25
pack Kaitum 4 - 2017 Bo och sova 0
såg Tältvalet står mellan Hilleberg Kaitum GT2 vs Fjällräven Akka 2 Bo och sova 5
ssjostedt Keron 3 eller Kaitum 3? Bo och sova 33
haiwa akto kaitum Bo och sova 11
nordängen HB Kaitum 2GT - vikt Bo och sova 8
ekaflnoren Keron 3 GT, Kaitum 3 GT eller Helsport Vidda Light 3? Bo och sova 25
76 Budgetalternativ till Hilleberg Kaitum? Bo och sova 8
Easthill Hilleberg Kaitum 2? Bo och sova 5
EUV Kaitum med eller utan absid?? Bo och sova 7
3338 Keron-Kaitum Bo och sova 10
Stuvarn Hilleberg Kaitum 2-3 Bo och sova 5
hallonraden allak eller kaitum ? Bo och sova 9
Martin Fjäderlätt Hilleberg Kaitum 3! Bo och sova 10
andy69 Tält för långa/stora...Kaitum! Bo och sova 4
SLupusE Har någon erfarenhet av Hilleberg Kaitum? Bo och sova 3
tomer061 Hilleberg Kaitum vs Exped Venus II Bo och sova 3
krutnisse Hilleberg's Kaitum.. erfarenheter ?? Bo och sova 0
Kalle G Hilleberg Kaitum Bo och sova 5
tillin nordisk halland 2 lw vs Hilleberg nallo 2 Bo och sova 6
xstealx Hilleberg Nallo 4GT vs Bergans Romsdal 4-pers Bo och sova 1
TFTF 13 mm tältstång till Nallo? Bo och sova 4
adamstrom Hjälp med tältköp, Hilleberg Anjan eller Hiieberg Nallo?? Bo och sova 9
Tobias_N Hjälp att välja tält HB Nammatj/Nallo Bo och sova 14
mkruse Unna vs Nallo Bo och sova 9
Tobias.H Hilleberg Nallo 2 vs Fjällräven Abisko Lite 2 Bo och sova 17
FlyerSword Footprint Nallo 3GT till Compact Light 3? Bo och sova 1
Wilfgang Nallo 3 eller 3 GT? Bo och sova 7
Salmiak Nallo 4 – får man plats 4? Bo och sova 11
pena40 Anjan/Nallo 2 el 3 (ej GT) Bo och sova 9
skral Gröna färgen (svart) på nytt Hilleberg Nallo Bo och sova 8
rJohansson Hilleberg Nallo 3 GT ska pinnarna ha en böj? Bo och sova 19
Bora exped sirius extreme vs nallo 2 Bo och sova 7
Bora fästa ytterligare lina på nallo 2 Bo och sova 2
Frrida Arctic Alpine Design WBT2 vs Nallo 2 Bo och sova 6
rennod Efter mycket vånda mellan nallo nammatj Bo och sova 1
rennod Nallo Gt 3 Bo och sova 12
Kneedert Nallo 3 GT vs Nallo 4 Bo och sova 21
olastefan Nallo gt eller anjan gt Bo och sova 15
Hanna M Hilleberg Nallo - förbättrad ventilation? Bo och sova 13
Jackiie Turskidåkning; Nallo 3 GT eller Staika/Allak? Bo och sova 2
Pellepax Nallo 2 GT Bo och sova 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.