Kaitum 3/Kaitum 3 GT/Nallo 4 GT

Uppdatering.
Det blev efter många om och men ett Helsport Fjellheimen Pro 3. Jag gillar dimensionerna:
1635165877627.png

Spec likt HBs red label, 40 D ytterduk, 70 D golvduk, DAC-stänger.
3.6 kg.

Det var rea på norska XXL, 5 250 NOK, ca 5 400 SEK.

Uppdatering.
Det blev efter många om och men ett Helsport Fjellheimen Pro 3. Jag gillar dimensionerna:
Visa bilaga 37510

Spec likt HBs red label, 40 D ytterduk, 70 D golvduk, DAC-stänger.
3.6 kg.

Det var rea på norska XXL, 5 250 NOK, ca 5 400 SEK.
Härligt att ni hittade ett som känns rätt. Vikten står 3,86kg på Helsport.com. Ser ut att vara lite mitt mellan HB Nammatj GT och Nallo GT.

Lite sent nu men jag har en del Hilleberg-tält och ett Helsport. Bl.a. Kaitum 4GT och Nallo 3GT. Kaitum 4GT kräver sina fem meter men det är fortfarande bara drygt 2 meter som man ligger på så inte krav på fem meter perfekt underlag. Hade Kaitum 3GT innan men familjen har blivit större. 2+3 är vi och det är inga problem. GT-absid är skönt som tidigare skrivits, ännu viktigare när man är ute med barn och vädret är dåligt. Nallo sluttar och det har gjort att jag valt sovsäck som har lite bättre tyg som klarar lite mer väta alt dun som klarar fukt men med nya Nallo-konstruktionen ser jag inte det som ett stort problem. Förr hade jag ett Nallo 3 av gamla modellen då använde jag regnjackan runt fotdelen av sovsäcken. Ingången på KaitumGT/NalloGT är riktigt trevlig som går att fälla undan änden helt.

Sent in i diskussionen :giggle:
/Ingvar

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Härligt att ni hittade ett som känns rätt. Vikten står 3,86kg på Helsport.com. Ser ut att vara lite mitt mellan HB Nammatj GT och Nallo GT.

Lite sent nu men jag har en del Hilleberg-tält och ett Helsport. Bl.a. Kaitum 4GT och Nallo 3GT. Kaitum 4GT kräver sina fem meter men det är fortfarande bara drygt 2 meter som man ligger på så inte krav på fem meter perfekt underlag. Hade Kaitum 3GT innan men familjen har blivit större. 2+3 är vi och det är inga problem. GT-absid är skönt som tidigare skrivits, ännu viktigare när man är ute med barn och vädret är dåligt. Nallo sluttar och det har gjort att jag valt sovsäck som har lite bättre tyg som klarar lite mer väta alt dun som klarar fukt men med nya Nallo-konstruktionen ser jag inte det som ett stort problem. Förr hade jag ett Nallo 3 av gamla modellen då använde jag regnjackan runt fotdelen av sovsäcken. Ingången på KaitumGT/NalloGT är riktigt trevlig som går att fälla undan änden helt.

Sent in i diskussionen :giggle:
/Ingvar

Jag vet inte var du hittar 3.86 kg, jag hittar 3.55 kg på Helsports hemsida. Jag har vägt det hemma till 3.55 kg, vilket kom ner till 3.50 kg efter att jag klippt bort märklapparna.

Har inte hunnit använda det ännu, ska försöka komma ut på nån tur när det blir lite varmare, det var -21 inatt. (Tältet har legat i Norge några månader hos kompisen som köpte det)

Jag vet inte var du hittar 3.86 kg, jag hittar 3.55 kg på Helsports hemsida. Jag har vägt det hemma till 3.55 kg, vilket kom ner till 3.50 kg efter att jag klippt bort märklapparna.

Har inte hunnit använda det ännu, ska försöka komma ut på nån tur när det blir lite varmare, det var -21 inatt. (Tältet har legat i Norge några månader hos kompisen som köpte det)
Ja, vad skönt! Det står på hemsidan deras. Det viktigaste är vad din våg hemma visar som du kommer använda tältet!

God tur!

Bilagor

• Skärmavbild 2022-01-31 kl. 15.05.50.png
    Skärmavbild 2022-01-31 kl. 15.05.50.png
    255.4 KB · Visningar: 101

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips