Enkelt kök?

En släkting har önskat sig ett friluftskök i present. Köket kommer att användas relativt sällan och oftast för två personer. Sannolikt oftast till enstaka måltider, max, som jag tror, till helgturer. Som jag ser det bör det ändå vara lätt (annars kommer det inte med) och enkelt (det får inte bli för meckigt att göra lunch). Funderade på att helt enkelt satsa på ett Trangia, men det blir ju lite meckigt och knappast lätt. Överväger gas istället. Vill dock inte att det blir för dyrt, känns dumt att överköpa. Är det nån som har några tankar och tips? Konkreta produktförslag?

en MSR stowaway pot och ett MSR pocketrocket. smidigt, lätt och inte idiotdyrt.. Jetboil funkar oxå, färdigmat, fika.. lätt o enkelt..

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag tror du är helt rätt ute i tänket med ett Trangia...
Ett Trangia 27 med gasbrännaren - enklare och mer basic än så behöver det inte vara.

man bör väl undvika trangia-conteirners till varje pris, tung, ful, klumpig, meningslös dessutom dyr med gasbrännartillsats..

Trangia är väl som en Volvo 240 - Idiotsäker

Själv har jag "kaffeköket" Primus Techno trail kit på kortturer som jag kompletterar med en trangiakastrull om sambon är med. På långturer har jag Trangia.

För två personer kanske ett Classic trail kit funkar bättre.

Anders

Senast ändrad:
Trangia är väl som en Volvo 240 - Idiotsäker

Anders

idiotsäker? tja, om du menar att man e en idiot om man tror att man kör en säker bil när man sitter i en volvo240 så håller jag med.. annars, 240 är en uråldrig funktion som har fungerat väl men precis som trangia köket har spelat ut sin roll...

struntar man i vikten och funktionen kan man lika bra köpa en snuskburk på överskottet för ett par tior och dom kan man dessutom använda som vapen.. huuuhh..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips