Enkel billig kastrull?

Skulle behöva få tag i en kastrull stor nog att packa ner mitt XGK kök m lite tillbehör (1,8 l+).
Men allt jag hittar som är fristående med lock till är svindyra kastruller med värmeväxlare tillverkade i guldpläterat teflon.. Typ.

Söker en enkel kastrul med lock att packa ner spindelkök i som är runt 2 liter eller större. Någon som har tips?

Den enklaste jag direkt tänker på är en gryta till Trangia 25 som du kan köpa lös, men den är på 1,75 liter. Finns även ett pasande lock som heter Tundra (Nr 602523) om du inte vill använda stepannan som lock.
Alternativet är Trangia lägerkittel Nr 501252 på 2,5 liter inkl lock.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Skulle behöva få tag i en kastrull stor nog att packa ner mitt XGK kök m lite tillbehör (1,8 l+).
Men allt jag hittar som är fristående med lock till är svindyra kastruller med värmeväxlare tillverkade i guldpläterat teflon.. Typ.

Söker en enkel kastrul med lock att packa ner spindelkök i som är runt 2 liter eller större. Någon som har tips?

Ja, faktiskt. Jag höll just nu, nyss, på med att sälja ett par prylar på "Tradera" när jag observerade att någon lagt ut en kastrull som (kanske) motsvarar dina krav. Sök på: "Campinset, Signal. Kastrull." (obs! felstavningen!) Det står inget om storleken, men av kaffepannan på bilden att döma, kanske du vågar att chansa eftersom utropspriset är 45 kr.

Secondhand är ofta en guldgruva. Hittade nyligen en 5liters som mitt trangia går ner i 250g (kanske väl tunn för att hålla i evighet) för 50kr. Sen känns det alltid gott att pengarna går till något bra och man slipper snurra konsumtionskarusellen lika snabbt.

Ganska många som kasserar alu-grytor då de är mindre roliga på vanlig spis men var vanliga förr.

Var typ en sån här jag köpte så den är tunn och trangiaverktyget funkar. Däremot måste jag hitta ett annat lock.

6251_ss_stove_twister_poppper__13-350x350.jpg

/G

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips