Enkel billig kastrull?

Skulle behöva få tag i en kastrull stor nog att packa ner mitt XGK kök m lite tillbehör (1,8 l+).
Men allt jag hittar som är fristående med lock till är svindyra kastruller med värmeväxlare tillverkade i guldpläterat teflon.. Typ.

Söker en enkel kastrul med lock att packa ner spindelkök i som är runt 2 liter eller större. Någon som har tips?
 
Den enklaste jag direkt tänker på är en gryta till Trangia 25 som du kan köpa lös, men den är på 1,75 liter. Finns även ett pasande lock som heter Tundra (Nr 602523) om du inte vill använda stepannan som lock.
Alternativet är Trangia lägerkittel Nr 501252 på 2,5 liter inkl lock.
 
Skulle behöva få tag i en kastrull stor nog att packa ner mitt XGK kök m lite tillbehör (1,8 l+).
Men allt jag hittar som är fristående med lock till är svindyra kastruller med värmeväxlare tillverkade i guldpläterat teflon.. Typ.

Söker en enkel kastrul med lock att packa ner spindelkök i som är runt 2 liter eller större. Någon som har tips?

Ja, faktiskt. Jag höll just nu, nyss, på med att sälja ett par prylar på "Tradera" när jag observerade att någon lagt ut en kastrull som (kanske) motsvarar dina krav. Sök på: "Campinset, Signal. Kastrull." (obs! felstavningen!) Det står inget om storleken, men av kaffepannan på bilden att döma, kanske du vågar att chansa eftersom utropspriset är 45 kr.
 
Secondhand är ofta en guldgruva. Hittade nyligen en 5liters som mitt trangia går ner i 250g (kanske väl tunn för att hålla i evighet) för 50kr. Sen känns det alltid gott att pengarna går till något bra och man slipper snurra konsumtionskarusellen lika snabbt.

Ganska många som kasserar alu-grytor då de är mindre roliga på vanlig spis men var vanliga förr.

Var typ en sån här jag köpte så den är tunn och trangiaverktyget funkar. Däremot måste jag hitta ett annat lock.

6251_ss_stove_twister_poppper__13-350x350.jpg


/G
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daggen Trianga med gas. Enkel fråga Kök och brännare 14
Ulan65 Billig gasol Kök och brännare 1
Göran_ Lågviktsbrännare - billig? Kök och brännare 30
seasteel Liten, lätt och billig gasbrännare Kök och brännare 63
Tordnado Billig brännare med bra kvalitet! Kök och brännare 4
Jackiie Biltema gas - inte längre lika billig? Kök och brännare 9
limosa Billig kemisk ren bensin? Kök och brännare 37
tabula Billig gasolbrännare? Kök och brännare 18
jamo Om du vill ha en billig toppgasbrännare Kök och brännare 1
chinerunner Billig stekhäll! Kök och brännare 5
mathias Länge leve Biltema (Billig gas) Kök och brännare 16
KillerKaninen Vart köper jag billig gas ? Kök och brännare 1
haskell Någorlunda billig och _lätt_ visp sökes Kök och brännare 7
x-treme Stormkök a la billig modell. Kök och brännare 10
skosnöre Förgiftningssäkerhet med bränsleförvaring i kastrull Kök och brännare 30
Jackiie Vit dammig beläggning på HA-kastrull efter diskmaskin? Kök och brännare 4
Moga Konstig beläggning i trangia-kastrull, tips? Kök och brännare 14
ninj4 Kompabilitet: Optimus-kastrull + Primus-kök? Kök och brännare 6
dmchris Letar kastrull med handtag Kök och brännare 3
joanc Värmeskydd under kastrull? Kök och brännare 2
Evelina Hultgren matlåda = kastrull på gasolkök. Tips önskas! Kök och brännare 23
FalconBayerskt Kastrull till MSR PocketRocket Kök och brännare 10
henke.lofgren Kastrull/gryta ca 5-10 L att ha med i skogen. Kök och brännare 5
pelka Funkar optimus kastrull på?? Kök och brännare 5
Nordbjörn Vilken kastrull till MSR XGK EX..?? Kök och brännare 11
pelka Primus kastrull! Kök och brännare 0
Bomber_5000 Endast en kastrull till gammalt trangia 27? Kök och brännare 12
kanis EtaPower kastrull inuti ett Trangia? Kök och brännare 16
Avslut090305 Ny kastrull eller nytt kök? Kök och brännare 8
dag.lunden_telia.com Stor kastrull till Trangia (>3 liter) som passar innanför vindskyddet... Kök och brännare 16
mrubenson Kastrull som rymmer 450g gastub? Kök och brännare 1
majjen Hur stor kastrull på vinterturen? Kök och brännare 10
realout Titan-kastrull? Kök och brännare 15
Heiner LiTech kastrull +vikt Kök och brännare 2
hobbit kastrull för eld och kök Kök och brännare 21
Johan111 lättast möjliga kastrull Kök och brännare 42

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.