Engelsons Padjelanta polycotton

Måste bumpa den här gamla tråden. Kanske har någon, så här några år senare, hunnit prova något av plaggen? Tänker framför allt på jacka eller anorak.
Har jackan sedan ett par år tillbaka. Trevligt plagg i lämplig väderlek. Används mest som vardagsplagg men har varit med på ett par vandringar på Helags och Fulufjället. Som allt annat jag köpt på Engelsons så är den mycket prisvärd.
 
Schysst! Äntligen får jag veta! 😄

Jag har lite mer blandad erfarenhet av Engelsons. Förr tyckte jag de var toppen, men tyckede blivit sämre de senaste åren, lite ojämna. En del grejer har varit rent dåliga, för andra har storlekarna varit off. Men det har varit enklare plagg. Har också en vadderad vinterjacka vars största fel är att den är extremt varm och även extremt tung.

Tack LennBack. Då blir det nog en sån jacka för mig framöver. Saknar en riktig skogsmullejacka.
 
Har testat några prylar från engelsson, mest nöjd med merinokalsonger och t-shirt som fungerat fint till åtminstone halva priset mot "fina" märken. Ytterkläderna ser billiga ut och känns billiga, dom plagg jag provat har desutom haft en usel passform. Men dom är nog bra för det pris man betalar(har aldrig använt ytterkläderna så hållbarhet vet jag inte)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.