Ditt senaste inköp "bilder"

Fyllde på med lite säkerhet. Snabb registrering som tog bara några timmar:)
 

Bilagor

  • 006.jpg
    006.jpg
    41.8 KB · Visningar: 2,154
Köpte min första LK-70, helt oanvänd. Älskar läderspännena, färgen är härlig, överlag känns den väldigt robust. Ska påbörja min vandring nästa vecka :)

 
Jaha, inser att jag kanske drabbats av GAS(gear acquisition syndrome) igen.
Mitt TNF-tält är egentligen jättebra, en riktig bunker när det blåser men väger också som en sådan, ingen vidare absid heller...
Så när jag kunde köpa ett Nallo 2 GT för 6500:- slog jag till...
Lätt ångest nu, jag behöver tröst, säg att det är ett bra tält, snälla! ;-)
 

Bilagor

  • WP_20140813_17_51_01_Pro.jpg
    WP_20140813_17_51_01_Pro.jpg
    133 KB · Visningar: 1,515
Minst

...2K går till namnet! Hade inte själv betalat detta! (Inte samma sak att HB är ett dåligt tält, tvärtom grymma tält, men priset äcklar mig! Max 4K för en 2:a, men det är min personliga åsikt, andra tycker annorlunda...) Smaken är som baken...

Mvh troswe
 
Enklare är väl bara att säga att man inte har råd?

Halaj!

Näe, sådär enkelt är det inte. Du har läst, men inte förstått.
Jag avstår ofta från köp pga att priset är för högt.
Men det gör jag inte för att jag inte har råd, utan för att jag anser att priset på varan inte står i proportion till värdet på varan.

//T
 
Jag bara undrar eftersom det ofta klankas på priset när det gäller HB. Att det sällan eller aldrig klankas på något annat när det gäller deras tält verkar få fundera något kring. ;)

Om inköpet kostar några tusenlappar mer på en produkt som man använder i decennier spelar mindre roll, när man slipper många av de retligheter som många andra tält skapar varje gång man sätter upp det, för att ta ett exempel.

Nå, det finns fler exempel än Hilleberg, men just att bara klaga på priset på bra produkter tycker jag är lite småaktigt. :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...