Ditt senaste inköp "bilder"

Snyggt, har du använt det mer? Sitter och är sugen på just det tältet och det finns mkt recensioner men kul att höra lite mer. Tänker att jag ska använda det för just cykel och kortare vandringar.
Nej, jag har inte varit ute nåt mer med det tältet, med va imponerad att det stod emot vinden så bra ändå. Linorna tycker jag var för veka så satte ditt bättre och längre. Viktigt att man spänner ut duken ordentligt på fjället. Man vill inte ha nåt flappande på natten. helt klart ett prisvärt tält för lätta turer. Köpte det på pakklett.no.
 
Hur känns kängorna så här ett år senare? Var köpte du dem?
Tycker de hade en hårdare kant inne i bakom skinnfodret i hälen som jag fick lite skavsår av i början men nu ett år senare känns de väldigt bra. Har aldrig haft några jämförkångor som är så sköna att gå i. Skulle önska att de var gjorda i lite tjockare skinn för Harry gått i blöt myrmark och efter nån halvtimme med konstant klafsande med vatten upp till mitten av skaftet började dem läcka in på utsidan av ena foten, bara lite men ändå. Tycker ändå att jag smörjt in dom enligt konstens alla regler.

Jag beställde direkt från hemsidan.

Genom att mejla dom beställningen, betalning sker via banköverföring, fråga när du mejlar. Det är gratis inom EU och går fort. Tog en dryg vecka att få hem dom.
 
Tycker de hade en hårdare kant inne i bakom skinnfodret i hälen som jag fick lite skavsår av i början men nu ett år senare känns de väldigt bra. Har aldrig haft några jämförkångor som är så sköna att gå i. Skulle önska att de var gjorda i lite tjockare skinn för Harry gått i blöt myrmark och efter nån halvtimme med konstant klafsande med vatten upp till mitten av skaftet började dem läcka in på utsidan av ena foten, bara lite men ändå. Tycker ändå att jag smörjt in dom enligt konstens alla regler.

Jag beställde direkt från hemsidan.

Genom att mejla dom beställningen, betalning sker via banköverföring, fråga när du mejlar. Det är gratis inom EU och går fort. Tog en dryg vecka att få hem dom.


Inser att jag svarade på mobilen, jag är osäker på vad jag menade med jämförkängor. Jämförbara kängor kanske det ska stå. Ska inte heller stå Harry utan har. Jävla autocorrect och usel kvalitetskontroll av mig innan jag tryckte på spara-knappen.
 
Senast ändrad:
Letar just nu ryggsäck av det större formatet (bära på familjens prylar) och har tittat en del på Seek Outside. Tänkte att Kenai blir overkill för enbart vandring då den också verkar anpassad för jakt och diverse andra aktiviteter. Och priset är inte att leka med.

Hur upplever du Kenai?


F594C3E6-CDAD-4141-9A65-5D4C7B8A3398.jpeg


Mitt senaste inköp var en nät-ficka att fästa på utsidan på min svindyra ryggsäck Seek Outside Unaweep 6300. En ryggsäck likvärdig med Kenai och med samma slags bärsystem som den modellen. Ett bärsystem jag inte haft lika bra förut, på någon ryggsäck hittills. Så inte overkill tycker jag om du vandrar mycket och anser dig har råd.

Men till nätfickan, den också rätt så dyr.
Väldigt praktiskt och stor nog att ha regnkläder, extra tröja, vindjacka och annat i som gasköket och någon portion mat och då slippa öppna ryggsäcken och rota runt i den vid matpaus.
 
20230329_181616-jpg.41033



Packningen optimerad några gram med Super Snips Mini-saxen, på 5 gram sägs det. Vet ej om det är med eller utan det lilla skyddet, slut på batteri i gramvågen.

Blir perfekt att klippa fottejpen med.
 

Bilagor

  • 20230329_181616.jpg
    14.5 MB · Visningar: 455
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.