Ditt senaste inköp "bilder"

Snyggt, har du använt det mer? Sitter och är sugen på just det tältet och det finns mkt recensioner men kul att höra lite mer. Tänker att jag ska använda det för just cykel och kortare vandringar.
Nej, jag har inte varit ute nåt mer med det tältet, med va imponerad att det stod emot vinden så bra ändå. Linorna tycker jag var för veka så satte ditt bättre och längre. Viktigt att man spänner ut duken ordentligt på fjället. Man vill inte ha nåt flappande på natten. helt klart ett prisvärt tält för lätta turer. Köpte det på pakklett.no.
 
Waldviertler Jaga Flex, vandringskängor. Skinnkänga med skinnfoder. Platt sula (Dvs. hälen inte högre än framfoten), plats för tårna (fotformade, inte "snyggt formade"), inget membran. Känns väldigt bra så långt.
78a61e2bd70fea9f3db43e7ff81289eb.jpg
45a5869fc8de49dc5dc651b42347a796.jpg
Hur känns kängorna så här ett år senare? Var köpte du dem?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Hur känns kängorna så här ett år senare? Var köpte du dem?
Tycker de hade en hårdare kant inne i bakom skinnfodret i hälen som jag fick lite skavsår av i början men nu ett år senare känns de väldigt bra. Har aldrig haft några jämförkångor som är så sköna att gå i. Skulle önska att de var gjorda i lite tjockare skinn för Harry gått i blöt myrmark och efter nån halvtimme med konstant klafsande med vatten upp till mitten av skaftet började dem läcka in på utsidan av ena foten, bara lite men ändå. Tycker ändå att jag smörjt in dom enligt konstens alla regler.

Jag beställde direkt från hemsidan.

Genom att mejla dom beställningen, betalning sker via banköverföring, fråga när du mejlar. Det är gratis inom EU och går fort. Tog en dryg vecka att få hem dom.
 
Tycker de hade en hårdare kant inne i bakom skinnfodret i hälen som jag fick lite skavsår av i början men nu ett år senare känns de väldigt bra. Har aldrig haft några jämförkångor som är så sköna att gå i. Skulle önska att de var gjorda i lite tjockare skinn för Harry gått i blöt myrmark och efter nån halvtimme med konstant klafsande med vatten upp till mitten av skaftet började dem läcka in på utsidan av ena foten, bara lite men ändå. Tycker ändå att jag smörjt in dom enligt konstens alla regler.

Jag beställde direkt från hemsidan.

Genom att mejla dom beställningen, betalning sker via banköverföring, fråga när du mejlar. Det är gratis inom EU och går fort. Tog en dryg vecka att få hem dom.


Inser att jag svarade på mobilen, jag är osäker på vad jag menade med jämförkängor. Jämförbara kängor kanske det ska stå. Ska inte heller stå Harry utan har. Jävla autocorrect och usel kvalitetskontroll av mig innan jag tryckte på spara-knappen.
 
Senast ändrad:
Letar just nu ryggsäck av det större formatet (bära på familjens prylar) och har tittat en del på Seek Outside. Tänkte att Kenai blir overkill för enbart vandring då den också verkar anpassad för jakt och diverse andra aktiviteter. Och priset är inte att leka med.

Hur upplever du Kenai?


F594C3E6-CDAD-4141-9A65-5D4C7B8A3398.jpeg


Mitt senaste inköp var en nät-ficka att fästa på utsidan på min svindyra ryggsäck Seek Outside Unaweep 6300. En ryggsäck likvärdig med Kenai och med samma slags bärsystem som den modellen. Ett bärsystem jag inte haft lika bra förut, på någon ryggsäck hittills. Så inte overkill tycker jag om du vandrar mycket och anser dig har råd.

Men till nätfickan, den också rätt så dyr.
Väldigt praktiskt och stor nog att ha regnkläder, extra tröja, vindjacka och annat i som gasköket och någon portion mat och då slippa öppna ryggsäcken och rota runt i den vid matpaus.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
20230329_181616-jpg.41033



Packningen optimerad några gram med Super Snips Mini-saxen, på 5 gram sägs det. Vet ej om det är med eller utan det lilla skyddet, slut på batteri i gramvågen.

Blir perfekt att klippa fottejpen med.
 

Bilagor

  • 20230329_181616.jpg
    14.5 MB · Visningar: 962
Senast ändrad:

avslutat260323

Avslutat
Köpte en konserv jag aldrig sett förut härom veckan. Istället för makrill i tomatsås, är det kycklingfilé i tomatsås. Har inte smakat den än. Tror jag köpte den på Willys eller möjligen Lidl eller ÖoB. 20-25 kr. Bara att slänga ner i nån pasta eller couscous tänkte jag.

IMG_20250905_113552615.jpg
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.