Damasker för vandring?

Hej! Har ett par låga vandringsskor som jag trivs grymt bra med, men skulle ibland vilja ha skaft. Är dock inte så förtjust i höga kängor. Nån som vet om det finns damasker som duger för vandring? De jag sett är till diverse aktiviteter där man inte sliter på ett eventuellt band under sulan. Duger inte för vandring.

Norrönas korta damasker !

Hejsan !

som vanligt så har Norröna en del vettigt att komma med. De har en kort damask som verkar passa perfekt för vandring. Utebutiken i Umeå tel 090-120220 kan säkert skicka dem till dig.De är i 3-lagers Goretex och kostar sina modiga 695 kr.Speciella damasker för vandring vet jag inte om det finns.

Annars använder jag själv Haglöfs damasker i polyester/bomull för cirka 300 kr det duger fint också. Men då är det en rem under foten som kan slitas litegrann eventuellt men hittills för mig inga problem.Remmen ligger ju skyddad på den delen av sulan som inte belastas.

Givetvis kommer någon nu att föreslå att man kan tillverka damasker själv, och jag håller med om att det kan man. Min grannes katt har nämligen gjort egna...

MVH Mats Frank, Umeå

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Extremeties

Har ett par Extremeties Gore-t. damaskar som jag använder till allt även vandring. De har visserligen rem under foten men då den sitter fast med spännen så är den lätt att byta ut den dag den är uppsliten. Detta kommer förmodligen attt dröja då jag inte går så mycket på den delen av sulan de flesta kängor har trots allt en liten klack. Damaskerna sitter nere bra även utan rem, en liten krok fästes i skosnörena.

moerngaard@hotmail.com (jonathan)

Gäst
Norröna Klattergamesjer !

Har ett par av Norrönas klätter damasker i polyester/bomull. De är supersköna att vandra i !
Gore- tex varianten finns billigt på sportsnet !

Minigaitors från USA

Ta en titt på följande web-sida...

http://www.minigators.com/products.htm

De har fyra olika modeller av låga damasker och de går att beställa över internet!

Pris till Norröna

Jag får be att instämma med en föregående debattör. Jag har ett par klaetregamasjer från Norröna vilka fungerar utmärkt. De har en gummirem under foten vilken visserligen kommer slitas ut, men kan bytas ut. Mina är inte så gamla än, men materialet verkar fullkomligt outslitbart, vilket är trevligt

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips