Damasker för vandring?

Hej! Har ett par låga vandringsskor som jag trivs grymt bra med, men skulle ibland vilja ha skaft. Är dock inte så förtjust i höga kängor. Nån som vet om det finns damasker som duger för vandring? De jag sett är till diverse aktiviteter där man inte sliter på ett eventuellt band under sulan. Duger inte för vandring.
 
Norrönas korta damasker !

Hejsan !


som vanligt så har Norröna en del vettigt att komma med. De har en kort damask som verkar passa perfekt för vandring. Utebutiken i Umeå tel 090-120220 kan säkert skicka dem till dig.De är i 3-lagers Goretex och kostar sina modiga 695 kr.Speciella damasker för vandring vet jag inte om det finns.


Annars använder jag själv Haglöfs damasker i polyester/bomull för cirka 300 kr det duger fint också. Men då är det en rem under foten som kan slitas litegrann eventuellt men hittills för mig inga problem.Remmen ligger ju skyddad på den delen av sulan som inte belastas.


Givetvis kommer någon nu att föreslå att man kan tillverka damasker själv, och jag håller med om att det kan man. Min grannes katt har nämligen gjort egna...


MVH Mats Frank, Umeå
 
Extremeties

Har ett par Extremeties Gore-t. damaskar som jag använder till allt även vandring. De har visserligen rem under foten men då den sitter fast med spännen så är den lätt att byta ut den dag den är uppsliten. Detta kommer förmodligen attt dröja då jag inte går så mycket på den delen av sulan de flesta kängor har trots allt en liten klack. Damaskerna sitter nere bra även utan rem, en liten krok fästes i skosnörena.
 

moerngaard@hotmail.com (jonathan)

Gäst
Norröna Klattergamesjer !

Har ett par av Norrönas klätter damasker i polyester/bomull. De är supersköna att vandra i !
Gore- tex varianten finns billigt på sportsnet !
 
Minigaitors från USA

Ta en titt på följande web-sida...


http://www.minigators.com/products.htm


De har fyra olika modeller av låga damasker och de går att beställa över internet!
 
Pris till Norröna

Jag får be att instämma med en föregående debattör. Jag har ett par klaetregamasjer från Norröna vilka fungerar utmärkt. De har en gummirem under foten vilken visserligen kommer slitas ut, men kan bytas ut. Mina är inte så gamla än, men materialet verkar fullkomligt outslitbart, vilket är trevligt
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ida-Erika Ang damasker Fjällvandring 25
Maxplosive Rekommendation på 1 veckas vandring? Fjällvandring 10
Totteman Vandring 2024 Fjällvandring 33
camoscio Vandring för seniorer Fjällvandring 4
Claes_H Vandring långhelg 21-24 september - Skäckerfjällen eller Sonfjället? Fjällvandring 7
Sivsdotter Vandring med äldre Fjällvandring 38
hsp Sen vandring början av October Fjällvandring 2
Ireneolofssontelia.com Vandring Stensdalen till Skaftet/Gaise Fjällvandring 1
Cuba Cola Vettigaste miniradion för vandring mm? Fjällvandring 3
Get1 Första Sarekturen! tips och åsikter på planerad rutt. Fjällvandring 47
sanoj89 Tips på vandring 3-4 dagar som nås med bil från Göteborg? Fjällvandring 2
silverjuggler Inför familjetur Jotunheimen Fjällvandring 0
Lasse Be Vandring i Sösjäfjällen Fjällvandring 6
berekson Kortare vandring i Vindelfjällen - Norra Fjällnäs-Syter-Hemavan? Fjällvandring 5
fonkymon Nybörjare, tälta på vandring, utrustning? Fjällvandring 27
RikardKvist Miekak (Kvikkjokk) till Jäkkvik kombinerad raft och vandring Fjällvandring 5
libo475 Vandring Mittådalen till Fältjägarstugan Fjällvandring 1
Ljung_dalen Vandring från Storlien mot Norge Fjällvandring 1
Jockan Tips på en 3-4 dagars vandring kring Abisko, Riksgränsen osv Fjällvandring 1
flindvl Vandring i andra halvan av september - hur snabbt blir det mörkt :) ? Fjällvandring 28
HansViktor Vandring Lunndörren till Dörrsjön Fjällvandring 8
Jontezx1 Jämtlandstriangeln vandring Fjällvandring 4
Wwiddan Tips på rundvandring i Jämtlandsfjället Fjällvandring 9
sauln tips på 2-3 dagar vandring från grövelsjön Fjällvandring 6
Dykarn123 Vandring Kebnekaise ryggsäck Fjällvandring 4
Vanni8 Vandring i Norge nära Göteborg Fjällvandring 2
elinalicia Vacker och njutningsfull vandring i svenska fjällen? Fjällvandring 25
Vattenvargen Fjällen om hösten - när och vart? Fjällvandring 10
Mellon Vandring Tarfala-Nikkaloukta Fjällvandring 3
rb Vandring i Sarek med barn Fjällvandring 6
andersnoren Fyra-fem dagars vandring i Abisko med fjällnybörjare Fjällvandring 17
JustIvan Kan en tjej använda stratos 36? Fjällvandring 4
tholedo Sarek Ritsem-Saltoluokta Fjällvandring 13
Tvistkotte Tänkt vandring i Härjedalen/Jämtland (4-5 dagar) Fjällvandring 0
RasmusBL Unik vandring. Fjällvandring 21
croby Grönfjäll vandring Fjällvandring 0
sanoj89 Egen vandring i grövelsjön? Fjällvandring 14
erikiiofph7 Myggåtgärder på vandring Kungsleden Nikkaluokta - Vakkotavare Fjällvandring 19
flygare69 Kortare vandring i Dalafjällen Fjällvandring 6
imbe91 Vandring i Sarek i juli 2021 Fjällvandring 0
Mr.H Karesuado-Treriksröset i Sverige -vandring (cykling) Fjällvandring 9
Mattipii Vandring med hund Fjällvandring 0
Jojosurf Tips vandring under vecka 44 år 2021 (okt/nov)? Fjällvandring 2
Vandringsmorsan Vandring med små barn Fjällvandring 13
Totteman Planera vandring och kartor Fjällvandring 34
Groberg Tips på vandring, ev. sällskap. Fjällvandring 4
sofiagothlin Någon som har erfarenhet av NEMO Dagger i fjällmiljö? Fjällvandring 0
gabriellundblad Vandring i stora sjöfallet och Kallaktjåkkå Fjällvandring 0
Liselh avsluta vandring i Ramundberget Fjällvandring 1
Christoffer S Regnkläder - Vattenpelare och vad man kan behöva tänka på Fjällvandring 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.