Dags för grädde på moset.

När man nu är nöjd med basvarorna i sin utrustning så måste det ju vara dags för grädden på moset. Har ni några tips på vad en riktig karl, eller åtminstånde en prylnisse, "borde" ha på fjällturerna?

Känner liksom att det är dags för den årliga uppgraderingen av något, men efter ett antal års uppgraderingar så funkar min utrustning tyvärr alldeles utmärkt...

Alltså, förslag på lattjolajbansprylar eftersökes!

Leif...

Grädden

Prylnisse
En höjdmätare, vindmätare GPS är ju kul saker.
Bra digitalkamera (systemkamera förstås)+ en liten vattentät/allvädersskyddad.
Ett nytt tält (Bibler...)
Komradiosystem

Fjällkarl
En handgjord kniv/kåsa, liten bra kikare (Swarorovski eller liknande)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Oh-en mekanisk höjdmätare i fickurmodel vore faktiskt lattjo.

GPS'n och digitalkameran är dock redan avklarade och behöver inte uppgraderas ännu, även om det rycker i fingrarna när man ser Garmins nya gpsmap60c.

En handgjord kniv är också en bra ide som jag gått och lurat på ganska länge, fick med mig lite renhorn förra sommaren just med tanke på att en vacker dag snida ihop en egen kniv.

Leif...

En flaska gott Rioja vin.
Gärna :Coto de Imaz Reserva
Ett måste en fin sommarkväll på toppen av Blåhammaren
små hånglande med frugan. Alldelse utmärkt att dricka ur kosa.

//Anders

BASIC OUTDOOR GEAR

Nordesjö; sa:
ingopongo; sa:
En flaska gott Rioja vin.

Trodde jag ingick i grundutrustningen... :)

G152.jpg

Bota de vino

Frân la Haute cotuer / Alta moda

Nordesjö; sa:
Tjusigt! Kan tänka mig en modern version med en silvrig lådvinspåse hängande i snodd...

Om föregâende var Basic Gear: här kommer Grädde pà moset: en bota de vino frân Loewe (nej, inte den Lowe, och inte den Lowa heller!)

botaloewe-a.jpg

Malindo,

Nordesjö; sa:
Jag var ute på tur med en polare och hör plötsligt ett konstigt surr från honom. Han hade lyxat till det och tagit med eltandborsten...

Påminner mig om den man jag mötte. Han hörde inte att hans medhavda batterirakapparat hade startat inne i ryggsäcken.
Surt!

/BAX

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips