Dagens aktivitet!
Äntligen ledig efter en sex dagars arbete...
Idag var det dags att testa min vänstra fot som varit stukad i några veckor nu... har kört lite rehab, men alldeles för lite skulle det visa sig.
Perfekt löpväder idag... fuktígt och svalt.
Vid var Lida planen att springa en variant av 4,7:an och 7,1:an med en lite extra knix ner till sjön Getaren för att få uppförsbacke uppför skidbacken istället för nerför. Kändes för riskabelt att inleda med en lång stenig utförslöpa med en ouppvärmd, vinglig och skadebenägen högerfot.
Stigen utmed getaren bort mot vattenskidklubben var totalt "vandaliserad" av bävrar som kapat massor av träd som låg som plock o pinn över stigen... när jag sen väl kommit upp på toppen var jag helt slut, redan... :-(
Med stapplande steg så vek jag av på 4,7:an,och fick efter ett tag upp farten igen. Efter ett tag går 4,7:an och 7,1:an samman för att sen förgrenas där valde jag att fortsätta på 7,1:an istället. Just denna etappen bort mot Botkyrka golfklubb är riktigt blöt... nästa konstant löpning i gegga och vattenhål.
Mötte vid golfklubben en kvinna i 50+ åldern som var ute och sprang terräng... kul, för annars när man väl möter någon i skogen så är det till 99% manliga 30+:are.
Högerfoten som idag hade Stromgren´s vrist skydd, behövde verkligen stöd... hade två lättare snedsteg som togs upp av skyddet, utan det så hade det garanterat blivit en stukning till. Kändes något instabilt främst vid snabba sidoförflyttningar eller långa vänsterkurvor.
Nu måste det bli mer kuddtåhävningar och balansplatta!
Totalt så blev den "nya" varianten 7,49km perfekt mao, tiden stannade på 40:57:59 och ett 5:28 tempo. Gps filen:
http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7282390
Vid Lida var det fullt med folk, som vanlig... barnfamiljerna vid vindskydden och i barnslingorna, antar att det är friluftsinskolningen som är i full gång
. I spåren stavgångare och vid bryggan nere vid sjön ett gäng fiskare.
Thomas