Dagens aktivitet?

Av diverse anledningar slutade jag klättra ,men är nu igång igen. Och jag är grymt nöjd
satt en 6b efter 1.5 år uppehåll. Visst var det tungt och fingrarna värkte. Tekniken sitter men styrkan finns inte där än.
 
Haj! Väldigt nöjd med 4bättre pass senast veckan och promenad.. Får göra som börje salming ibland och äta ett paket rosenrot.. Skönt ute, hittils inte varit mer än en dag under -10.
 
Ett bröst-och-ryggpass ikväll, hyfsat seriöst.

Löpningen ligger s a s på is nu, eftersom gårdagens "snöfall i större delen av Norrland" i den del av Norrland som kallas Umeå, föll i form av regn (som höll i sig från förmiddagen till kvällen...). Idag är det -10 grader och allt är glaserat. Igen. Snacka om repris av den förra sk "vintern" 07/08.

Men mina dagar här är räknade, mouahahaha (ekande, demoniskt skratt).
 
Tisdag: Löpning 5km i lugnt tempo, min "skadade" vad känns helt ok men vågar inte "dra" på!
Därimot börjar min "kassa" rygg krångla så jag ska nu till gymet, efter det brukar ryggen kännas rätt ok :)

/Janne
 
Igår, Möte , sitta, fika, möte
Qi Gong/Tai Chi Chuan på kvällen. Avslutning på terminen för gruppen. Snöskottning på gården. Somnade framför sporten på tv:n. Ikväll blir det arbete med massage och sedan möte på barnens skola.

Roland
 
Brukar springa 22-23 minuter i Änggårdsbergen på lunchen. Springer 12 minuter rakt in och vänder sen. Ju längre jag hinner desto bättre. Idag snöade det, väldigt väldigt fint! Hann rätt långt också. Blev nog fem km på 23 min ungefär.
 
Har haft en massa aktiviteter för mig... dessvärre mycket jobbrelaterat... men en del träning och skogsturer... dock är jag fortfarande utan bredband hemma, så mina rapporter här är lite glesa nuförtiden, kul att läsa att ni andra håller igång!

Förhoppningsvis så är jag uppkopplad innan jul iaf... Glocalnet är URDÅLIGA på att leverera vid flytt, 5 veckor är inte ok... och på jobbet har jag inte tid att nöjessurfa... men nu gör jag ett litet undantag på lunchen... ;-)

Enligt planerna så blev det iaf en liten löprunda i gårdagkvällens blötsnöyra... 6,8km på 31:40, ok för en, för tillfället, otränad typ som mig. ;-)

Thomas
 
Torsdag morgon: Hade tänkt paddla men lite tråkigt väder så jag sprang stället ca 5km i lätt snöfall!
Tog sen MTB till Backaplan skulle köpa bromspads(hade ringt Sportsson igår å kollat om dom hade) när jag var där lurade dom på mig piratgrejer sa dom vad bättre än orginal(det var bara det att dom inte passade) Cyklade ut igen men då hade dom bara orginal pads för ett hjul, så jag beställde å får väl cykla ut igen nästa vecka, kul kul! Undrar om sånt här bara händer mig!
Fick i alla fall 4x1,5mil=6mils cykling :)

/Janne
 
Ja, själv har jag idag försökt slå ihjäl mig på en isfläck, men det var väl inget nytt.

Halka på isfläckar gör jag när jag springer till bussen... har hänt ett antal gånger... men när jag springer( på riktigt) på ishalkigt underlag så är det ju givetvis bugs som gäller... har därmed aldrig halkat på is... men däremot härom veckan på en såphal rot... då hjälper inga bugs i världen.

Förövrigt så är jag äntligen uppkopplad igen... finally! Det kanske hjälpte att beklaga sig lite i mitt tidigare inlägg idag :)

Konstaterar att månaden utan daglig kontakt med Utsidan har gjort att jag halkat ner till en niondeplats på kottetoppen:(

Thomas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.