Dagens aktivitet?

Torsdag morgon: Hade tänkt paddla men lite tråkigt väder så jag sprang stället ca 5km i lätt snöfall!
Tog sen MTB till Backaplan skulle köpa bromspads(hade ringt Sportsson igår å kollat om dom hade) när jag var där lurade dom på mig piratgrejer sa dom vad bättre än orginal(det var bara det att dom inte passade) Cyklade ut igen men då hade dom bara orginal pads för ett hjul, så jag beställde å får väl cykla ut igen nästa vecka, kul kul! Undrar om sånt här bara händer mig!
Fick i alla fall 4x1,5mil=6mils cykling :)

/Janne

Har i 5-6år kört med noname pads till mina XT V-bromsar... funkar superbra. Hittar du bara några som passar så skulle jag tro att du gör en bra affär.

//Thomas
 
Halka på isfläckar gör jag när jag springer till bussen... har hänt ett antal gånger... men när jag springer( på riktigt) på ishalkigt underlag så är det ju givetvis bugs som gäller... har därmed aldrig halkat på is...
Sant, bugsen är bra vaccin mot att halka, men jag var på väg mot skolan. Normalt är jag en fena på att gå på blankis, men nu är det som förgjort; hela stan är inglasad. Och just därför springer jag inte alls nu. Är så less, så less... Men imorgon bär det av SÖDERUT, till Östersund, dvs till vintern med stort V.

Ikväll ett styrkepass, armar, varefter jag ska på glöggkväll och avsluta med att sova utomhus. Minusgrader är det ju i alla fall trots att allt bara är is...
 
Har i 5-6år kört med noname pads till mina XT V-bromsar... funkar superbra. Hittar du bara några som passar så skulle jag tro att du gör en bra affär.

//Thomas

Hej Thomas!

Jo det är säkert som du säger! Men när jag inte fick på dom så ringde jag och dom sa kom ut så hjälper vi dig! Men även cykelkillen i verkstan fick inte dit dom så jag fick Hayes nine orginalbelägg å dom var inga problem men tyvärr hade dom bara till ett hjul men som sagt dom tar hem till nästa vecka å då ska jag sätta dit dom själv :)
Ps har alltså hydraliska skivbromsar!

/Janne
 
Senast ändrad:
Ps har alltså hydraliska skivbromsar!
/Janne

Hoppsan! Nä, då har jag ju inga kloka råd att ge... skivbromsar är för hightech för mig ;)

... Även om jag drömmer om en ny hoj så småningom, med skivbromsar... min nuvarande, en Kona Explosif från 97´ , är snart uttjänt och får förhoppningsvis inom en snar framtid tjäna som pendlarhoj istället.

//T
 
Tjena Thomas!

Hydraliska skivbromsar är himmelriket :) Vilka bromsar, vilken känsla, inget mekande på 2år(förrän nu då jag måste byta pads)

/Janne Ps imorgon gym 1,5tim + MTB dit å hem med bara en fungerande broms :)
 
Jag summerar nattens aktivitet som "blöt" i dubbel bemärkelse. Först glöggtömning hos en bekant och sen sova ute. Det föll förstås sursnö, så morgonen blev lite blöt (sov utan skydd, iddes inte släpa ut såna mackapärer). Gick således upp vid sjutiden, när staden vaknat.
 
Fredag: Efter gym å lite MTB på fm så blev det även en liten löprunda på em, tänkte dock ta helt träningsfritt imorgon lördag! Kommer nog att kännas lite konstigt :)

/Janne
 
Även idag

låg havet vid vägens ände, lite nypit i luften men ett ihärdigt duggande brunade till landskapet från morgonens frächa vithet. 9km gång med fikapaus vid vinterhavet. Vedrullning på em ett par meter.
I morgon biblioteksuppackning efter ett par år...i låda
//J
 
Vila .... nääe vafö då ?

Lördag: Sprang 7,5km tidigt på morgonen i mörker! Nu är det kväll tänker ta mig en whisky å fira att jag har fått hem en ny fin lång snabb kajak :)

/Janne
 
lucialördag

pigg och vaken före f-n,bakade två sorters matbröd,vitt/jättegrovt,såg luciamorgon på TV,föste bort lite snö(resten tog traktorn),körde till Kåbdalis på oplogad väg,åkte lössnö i opistade pister,körde hem,lika oplogat,sparktur med gammelhunden,körde draghunden på skoterleden,rättlöst minst sagt,skottede en del p åmorsans gård,in till sonen,handlade bristvaror,åkte 15km klassiskt(faktiskt draget spår)superbt månljus ibland,duschade lagade och åt middag+glögg och lussebröd,slöade.Lat som jag är tackade jag nej till krogen då jag måste packa pyttelite för att åka några dagar till hufvudstaden...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.