Dagens aktivitet?

Onsdag:

19 km längdskidor. Tyvärr har de senaste veckornas fina vinterväder slagit om till plusgrader och igår regnade under en stor del av träningspasset. Jag stack ut direkt efter jobbet, men tyvärr hade jag glömt klistervallan hemma, så det blev att gå på armarna hela passet. Som om inte det var nog så gav pannlampan upp ganska snabbt, så det blev att åka i taskigt ljus från reserv lysdioderna.

Det var skönt att basta efter åt.

//Jimmy
 
Inspirerat av en "stor flaggning"

Jag satte mig denna onsdag, efter en italiensk kaffe, i en "hollänsk" bil för att köpa en fransk cykel (hade bara japansk, svensk, amerikansk samt tysk tidigare). Detta på väg till hjälp för en global organisation som kan sägas delvis ha en engelsk underleveratör. Förmiddagen kryddades av kommunikation med folk i norge, i en finsk telefon. Lunchen bestod av rejäl skandinavisk husmanskost (med danskt fläsk?), och lunchsamtalen av nepal/tibetanska äventyr och ond bråd kanadensisk (?) död. Kvällen bestod av indisk "gympa", grekisk snabbmat och ytterligare lite italiensk kaffe. Senare hälsade en fransyska att hon skulle till spanien nu, och kirgizistan senare. Andra vänner far till sydostasien. Själv så saknar jag den kretianska utsikten. Tur man är svensk?! :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Flaggning#Stor_flaggning
 
Åker ner på stan och köper ett hus :)
Grattis Staffan!

Den här veckans aktivitet har mest ägnats åt något slags lågaktiv infektion, eller möjligen åt att utröna om jag har en dylik. Är somnolent dagtid, magen är i totalt uppror på alla tänkbara otrevliga sätt, och så hostan. Kan det vara Döden som äntligen kommit?

Dessutom skriver jag om idrottsanorexi just nu, kan ju få vem som helst att byta promenader och blomkål mot SUV och Marlboro.. Igår blev det dock en timmes hård styrketräning.
 
Sprang 15 minuter förut :) Den slappaste träningsdagen på länge.

Till helgen ska jag nog gå på femman igen, det var länge sen. Vågar inte riktigt. Men det blir väl inte rekord denna gång. Allt under 22 minuter är jag nöjd med.
 
Dagens aktiviteter...

Äntligen ledig!

Nåja... ledig kanske inte är rätt ord...

Upp runt 6... frulle och iväg till verkstaden för service på bilen, dessvärre av den större sorten... :( Diverse vätskor och brickor utbytta, nya bromsklossar och torkarblad rikare... och 6700:- fattigare... Tror nog inte att det finns tråkigare utgifter än denna sorten...

Mellan inlämning av bilen och hämtningen ägnade jag mig åt lite datameck... installerade en liten "nätverks-usb-pinne" på stora stationära datorn, eftersom jag inte har lust att dra kablar över hela lägenheten... någon nätverkstekniker blir jag nog aldrig... fick till det först nu efter att jag resetat routern och nyinstallerat... hoppas nu att det funkar när jag får hem den bärbara... som för tillfället är inne på service :(. Svärmors hund Seb skulle prompt hoppa upp i soffan och landa på datorn, så att tangentbordet pajjade...

Eftersom det har varit en strålande dag här i Stockholm som inte kunde förspillas med att sitta inomhus så blev det en sväng till Lida för en löptur i skogen... Tydligen så är det teknikstrulens dag idag... efter 3,6km av 7,4 slingan så lag gps:en av, batteriet indikerade att det var slut... har tidigare bara hänt när jag fjällvandrat med den. Sannolikt dags att byta batteriet.

Tur att inte benen la av ;) ... 7,4 km på drygt 42 minuter om man utgår från 5:40 tempot jag höll när gps:en la av, jag brukar hålla ett ganska konstant tempo, så det är nog realistiskt.

Nu bär det av till systemet för att inhandla julöl, snaps och en dunk vin...

Thomas
 
20km skate själv+10km med draghunden.Töföre,vill ha minus och ny fräsch snö igen.Torsdagsstädning.
Glögg.pepparkaka.Helgen stundar...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.