däck

Detta är helt klart en fråga om väder vid tillfället. Själv så kör jag nästan alltid på ett par semislicks typ; Ritchey speedmax el. cont.twister. Dessa typer av däck passar i alla typer av underlag fast det kanske inte alltid är det optimala. Tänk på att om man väljer ett par grova däck på lerigt underlag så fastnar det lera mellan dobbarna och vips så har vi ändå ett semislick, fast tyngre förstås. Lycka till och glöm inte att:Våga vägra bromsa!
 
men hallå

Det beror ju på vad för däck du har. Vissa har ju konstruerat däcket så att det ska kasta bort leran.
Jag har mosquito fram och tror aldrig jag har haft lera på det.
Thomas.
 
Däck

När jag kör med traktorvarianten, dvs WTB Velociraptor brukar jag ha lerfontäner från däcken efter ett litet gyttjebad. Inga semislicks där inte, snarare behöver jag vindrutetorkare till glasögonen. Kan vara ganska kul oxå, man kan stänka ner kompisen man åker med.
 
hmm..

Vill minnas att jag skrev att det kanske inte alltid var det optimala med semis. O har man ett par så fina däck som mosqito så... Menar bara att vill man ha ett däck som funkar skapligt i alla lägen så.? Ta som i detta fall ett långlopp,stigar,vägar blandat med litet teknisk åkning,så tror jag att man kan tjäna på att ha ett däck som rullar lite lättare.Men det är ju klart,smaken är som baken.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.