Däck?

  • Trådstartare ulf_ande@hotmail.com (Uffe)
  • Start datum

ulf_ande@hotmail.com (Uffe)

Gäst
Vilka däck är bäst, ex på finnmarksturen.


Uffe
 
Däck

Hallå eller!
Jag har kört på IRC Mythos semislicks och dessa har fungerat kanon. Semislicks är helt klart att rekomendera, sen vilket märke kan säkert diskuteras.


Light Is Fast Is Safe.


/ Anders - utsidan.se
 
Nå men...

Däckvalet beror nog mycket om underlaget och väderförhållandena. Om stigarna är blöta och leriga, som så ofta i slutet av augusti, semisliksen blir helt värdelösa. Då behövs det någonting GROVARE typ Mudmax från Ritchley. Lycka till!!!
 

carl.bylund@home.se (Calle)

Gäst
Däck

Hej! Har kört på IRC Notos ett halvår nu, de e dom bästa däcken ja har kört på, bra allround däck, funkar i vått å torrt! För ett tag sen köpte jag ett pat Hutchinson Phyton Gold, ett kanondäck helt enkelt, greppar bra, bra driv,bromsförmåga allt. enda minus är vikten, tror den ligger uppemot 600 gram
 

carl.bylund@home.se (Calle)

Gäst
Kanske

Hej! KLart att semislick kan vara bra, IBLAND. Semislicket är överreklamerat, alla verkar ju tro att skaffa ett semislick så har du ett däck som klarar allt, men så är det definitivt inte, enligt mina egna erfarenheter så funkar semislick endast om det är torrt å hårt, annars är odm ganska dåliga.


over and out
 

kona36@hotmail.com (Vladde)

Gäst
Traktor däck

Semislicks? Nää... IRC missile: mmmm:)
Brett + fett mönster rockar!
 
Beroende på åkstil?

Tjena!


Jag tycker att detta beror på åkstil också. Är du en person som gillar att stå upp och trampa är semislicks sämre (eftersom bakhjul lättare spinner loss), om du däremot är starkare och gillar att sitta ner, så mycket som möjligt, fungerar semislicks mycket bra. Naturligtvis är underlaget helt avgörande. Jag har kört många finnmarksturer och skulle aldrig fundera på annat än snabba semislicks (oavsett underlag).


Hälsningar
David - Utsidan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.