Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
o 300 kr tror jag SAS tar. Så det verkar alltid ligga därikring. Däremot lär Brittish Airways vara gratis faktiskt. fast då kostar väl biljetten desto mer o andra sidan.
packetera alltid cykeln i en låda –*en sådan kan du få gratis från en cykelhandlare i de flesta länder. Hade inga problem Kapstaden –*Stockholm. Finnair glömde faktiskt ta betalt. =)
"Öresundståget" som går mellan Köpenhamn och Kalmar har en vagn där man kan ta med cykel. Utöver egen platsbiljett krävs en barnbiljett för cykeln. Liksom på vissa regionaltåg där cykel är tillåtet, kör man på cykeln och packningen kan sitta kvar. En varning bara, ibland är tåget fullt och då kommer man kanske inte med, trots att man har reserverat plats!
På SJ kan du få med cykeln om du demonterar den och får ner den i en liten liten väska....
På SJ kan du få med cykeln om du demonterar den och får ner den i en liten liten väska....[/QUOTE]
Det går även att ta av hjulen packa in allt i sopsäckar och ev. sätta på lite wellpapp runt utsatta ställen (bakväxel och vevparti). Jag har gjort det en gång men det var definitivt inte smidigt. Men har man inget alternativ är det en bra lösning om man ska cykla ifrån destinationen och då inte kan ta med sig väskan.
Om man har tänkt köpa ny cykel, kan tänka sig en liggcykel och står ut med ett högt pris så kan deras cyklar underlätta att få med sig cykeln på tåg och flyg.
Jag har beställt en broschyr på GrassHopper fx som den hopfällbara tvåhjulingen kommer att heta och den var på första bilden fotograferad framför ett tåg.
Sommaren 2007 tog jag med cykeln på Veolia Transports Norrlandståg. Den kunde bara skickas som gods och det blev dyrare att frakta cykeln än mig själv.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...