City Navigator Europe v9 DVD

Läser hos Garmin att City Navigator Europe v9 DVD släptes idag.

City Navigator Europe NT v9 fungerar redan på 60Csx, antar att DVD versionen är för äldre modeller av gps mottagare.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Värt att uppdatera från CN Europe v8 till v9?!

Sitter med en CNE v8 och funderar på att uppgradera till v9 på min GPSMap 60 Cx.

Kikar på garmin.se för att se om nya västräckningar i mitt närområde (Uppsala) är uppdaterade, men garmin.se pekar fortfarande på City Navigator v8 :-(

T ex saknas den nya sträckingen av E4 förbi Uppsala och en minst ett år gammal rondell i Märsta saknas oxo.

Någon som vet om det är värt att uppgradera i Sverige, eller rör förändringarna bara de features som listas på Garmins hemsida...?

--David

Tittar i min version 9. E4 går genom Uppsala, precis som i v8.

Men det finns annat som är ändrat. Viktigare ting, alltså sådana nära där jag bor! ;-)

Anders

cne v9 släpptes 1 sep.
e4 förbi uppsala öppnades väl i slutet på december
så det kommer väl till v10

Är det sannolikt att man kommer att kunna uppgradera från CNEv8 till CNEv10 (utan att gå via CNEv9)? Ja-ja, jag vet att jag ber se in i framtiden..., men jag tänker på om man ser hur Garmin/Sportsmanshit gjort tidigare...

--David

lagerstrom; sa:
Är det sannolikt att man kommer att kunna uppgradera från CNEv8 till CNEv10 (utan att gå via CNEv9)? Ja-ja, jag vet att jag ber se in i framtiden..., men jag tänker på om man ser hur Garmin/Sportsmanshit gjort tidigare...

--David

Det rör sig om drygt en 500lapp att uppgradera från CNEv8 till CNEv9 så är det igentliggen så mycket att fundera på?

För er som är i Göteborg så är Götatunneln nu med i CNEv9.

lagerstrom; sa:
Är det sannolikt att man kommer att kunna uppgradera från CNEv8 till CNEv10 (utan att gå via CNEv9)?
Ja det är mycket sannolikt. Man har så vitt jag vet utan undantag alltid kunnat "hoppa över" en eller flera uppgraderingar av Garmins kartor och sedan ändå uppgradera till den senaste.

PR; sa:
lagerstrom; sa:
Är det sannolikt att man kommer att kunna uppgradera från CNEv8 till CNEv10 (utan att gå via CNEv9)?
Ja det är mycket sannolikt. Man har så vitt jag vet utan undantag alltid kunnat "hoppa över" en eller flera uppgraderingar av Garmins kartor och sedan ändå uppgradera till den senaste.

Jag gjorde efter en datakrash häromdagen en ominstallation av City Select 6 och gick därefter direkt till City Navigator 8 update utan omvägen om sjuan och det gick utmärkt.

Nu väntar jag på update DVD:n för den nya nian. Är det någon som fått den än?

Re: Värt att uppdatera från CN Europe v8 till v9?!

lagerstrom; sa:
Kikar på garmin.se för att se om nya västräckningar i mitt närområde (Uppsala) är uppdaterade, men garmin.se pekar fortfarande på City Navigator v8 :-(

Titta på "www.garmin.com" istället som är betydligt bättre uppdaterad.

/SvenG

Tips för att installera CN 9 update på ny dator:

Just run from "update" DVD file cn.exe or cn.msi. Not autorun.exe or setup.exe which will search for previous version.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips