City Navigator Europe v9 DVD

realdexter; sa:
Ett par frågor om City Navigator NT Europe v9:

Finns denna att köpa i Sverige? Hittar den inte på garmin.se eller Dustin.

Vad kostar det att uppgradera? Finns det något rabatterat pris på den för oss som har tidigare version (v8)? Ser att priset på garmin.com är 299,99 dollar...
Uppdatering av kartor har för mej med vanlig CN kostat 75$ + moms. Man måste ha en registrerad karta på my.garmin.com för att få uppgradera. Man får då beställa en DVD där och köpa en kod på webben.
Har man en GPS utan karta får man köpa ett bilkit som är hållare, laddare och karta (t.ex för 60CSx).

Jag har min GPS (Quest2) registrerad på my.garmin.com, dock ingen karta. Vill minnas att jag från början hade problem att installera programvaran City Navigate v8 och att jag ringde supporten för att få fram den 25-siffriga koden.
Ser att man måste ha en sk kupongkod för att registrera programvaran, men hittar ingen sådan. Det enda som finns på DVD-konvolutet är ett S/N som är 10 tecken långt.

Har du något tips? Har jag missat nåt?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Klistrad har jag aldrig varit med om. Brukar ligga löst i lådan. Vet inte riktigt hur det ser ut när man köper enbart kartan?

Anders

Har nu gått igenom alla papper jag fick med när jag köpte GPS:en, det finns ingen kupongkod.

Det blir väl till att betala fullpris för den nya versionen då...

Det konstiga är att jag inte någonstans hittar uppgifter om den nya versionen på garmin.se, där finns endast v8 nämnd. Är dom så dåligt uppdaterade??

Det borde väl vara Sportmanship som sköter Garmin.se?
Av det lilla jag har haft med Sportmanship att göra kan man anta att de inte varit på jobbet sen version 9 kom.

Anders

realdexter; sa:
Har nu gått igenom alla papper jag fick med när jag köpte GPS:en, det finns ingen kupongkod.

Det blir väl till att betala fullpris för den nya versionen då...

Det konstiga är att jag inte någonstans hittar uppgifter om den nya versionen på garmin.se, där finns endast v8 nämnd. Är dom så dåligt uppdaterade??

Har man registrerat sin tidigare version på garmin.com så finns koden där. Kan vara lite pysslig att hitta dock sedan de tjafsat till det med mygarmin.

Jag har ungefär sju olika program registrerade och samtliga då med den kod som min andra iQue hade. Även 76CS och 50 CSx samt GPS10 använder jag ique koden för, sedan väl elektroniskt serienummer registrerats.

jonasolof; sa:
Har man registrerat sin tidigare version på garmin.com så finns koden där. Kan vara lite pysslig att hitta dock sedan de tjafsat till det med mygarmin.

Jag var inne och tittade runt lite på garmin.com, men hittar inget.. Kan du tipsa om hur du hittat dit?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips