Cargopants för vardag/vandring

Hej

Tänkte höra ifall nån har tips på ett par schyssta cargobyxor som man kan använda vid lite enklare vandring men även till vardags :)

Tusen tack

Vet inte exakt vad du menar med cargopants, men schyssta byxor med benfickor för vandring eller "helgvardag" eller resa, har jag några från Haglöfs och Lundhags, t ex.
Jag tänker mig såna som inte har knä, benslut eller rumpa i annan färg, att de ser mer "civila" ut än mer friluftsiga byxor. Snabbtorkande, skrynkelfria.
Kolla modellerna Rugged i olika varianter från Haglöfs, finns en del modeller som är mer eller mindre enfärgade. Fjällräven har också.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tusen tack för alla förslag, många grymma!

5.11 Stryke tilltalade mig väldigt mycket så kommer nog bli ett par sådana :)

Stort sett vad som helst i bomull/polyesterblandning eller bara polyester fungerar bra.
Passar bara storlek och utseende så ær de snabbtorkande och bra till friluftsliv.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips