Cargopants för vardag/vandring

Hej

Tänkte höra ifall nån har tips på ett par schyssta cargobyxor som man kan använda vid lite enklare vandring men även till vardags :)

Tusen tack

Vet inte exakt vad du menar med cargopants, men schyssta byxor med benfickor för vandring eller "helgvardag" eller resa, har jag några från Haglöfs och Lundhags, t ex.
Jag tänker mig såna som inte har knä, benslut eller rumpa i annan färg, att de ser mer "civila" ut än mer friluftsiga byxor. Snabbtorkande, skrynkelfria.
Kolla modellerna Rugged i olika varianter från Haglöfs, finns en del modeller som är mer eller mindre enfärgade. Fjällräven har också.

Tusen tack för alla förslag, många grymma!

5.11 Stryke tilltalade mig väldigt mycket så kommer nog bli ett par sådana :)

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Stort sett vad som helst i bomull/polyesterblandning eller bara polyester fungerar bra.
Passar bara storlek och utseende så ær de snabbtorkande och bra till friluftsliv.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips