Bushbox på vintern

Hej undrar om det är många här som använder Bushbox på vintern?
Har tänkt mig köpa ett istället vanliga kök.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Brukar köra med mitt Wild woodgas stove även på vintern. Torra kvistar är en förutsättning dock. För en dagstur när man har koll på vädret fungerar det alldeles utmärkt istället för köket. Men för flera dagar när vädret slår om och det blir svårt att finna torrt att elda med, blir det svårare. Då ersätter det inte ett gas/spritkök.. Men så är det ju även på sommaren med vedköken.

Jag brukar ha med en hemgjord burkbrännare eller trangias. De står bra i Bushboxen, som då också funkar som vindskydd och 'ställ' för grytan.

inte just bushbox, men 3-4 andra vedkök. gillar dem skarpt. roligt med lite brasa.

edit.

jo jag har ju visst bushbox, en liten en. inte favoriten, men lättast.

Med bricka under borde det ju funka....

Hejsan,

Mysig liten pryl. Nu hade jag personligen förvisso inte gett mig ut på en längre tur utan kök på vintern.....men som ett trevligt komplement verkar bushboxen fungera hur bra som helst. Man bör givetvis ha med sig någon tunn träbricka eller liknande så inte boxen försvinner ner i snön :)

Skidade genom Muddus och Sjaunja i vintras och då hade en sådan liten eldstad funkat hur bra som helst. Är man bara i riktig urskog så hittar man alltid rejält gamla och stora träd med torra grenar längst ner på träden.

/ Stefan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips