Bra tält?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
En tarp är alltid bra att ha! Vi brukar ha med en när vi är ute i skogen och jobbar med hunden. Perfekt att spänna upp mellan två träd om man vill ha ett vindskydd eller som tak om det passar bättre. Den åker med oavsett om vi bara är ute över en dag eller om det blir ett par nätter. Tar i princip inte upp nån plats alls i ryggsäcken.

/Kriga

Hilleberg

Hej om jag skulle bo längre tider i tält skulle jag föredra en modell med förlängd absid. Har själv ett nallo 3gt väger 3kg är väldigt nöjd med det. Går du ner till ett två mans namjat eller nallo med gt absid så tror jag du blir nöjd.

Jag skulle gärna köpt ett nallo eller nammajt gt tält men deras priser är tyvärr lite för höga för mig. (Kan ej sträcka mig över 5000 kr) Det får kanske bli en tarp till tältet lite senare så jag får lite mer utrymme.

Är det tillräckligt med ett nammajt 2 manna tält tror ni?

/Suss

Jag skulle gärna köpt ett nallo eller nammajt gt tält men deras priser är tyvärr lite för höga för mig. (Kan ej sträcka mig över 5000 kr) Det får kanske bli en tarp till tältet lite senare så jag får lite mer utrymme.

Är det tillräckligt med ett nammajt 2 manna tält tror ni?

/Suss
Ja, jag tror det är fullt tillräckligt!
Du kan ju för en billig penning komplettera med en pressenning/tarp om det mot förmodan skulle behövas.

Lycka till!

Jag har själv TNF Merlin 33, jag kan bara vara nöjd.
Fjällvandrat både i sverige men också skottland och har funkat väldigt bra.
Väder och vind har den funkat perfa i, aldrig känt att man inte kunnat lita på tältet förutom EN gång...
Då ena bågen kröktes lite....
men det var i skottland och nära kusten, blåste som satan! väldigt utsatt.

Annars är ju TNF VE25 ett välbeprövat tält :)

Då blir det helt enkelt ett nammajt 2 manna tält och eventuell tarp senare om det skulle behövas.
Ska bli spännande att ge sig ut nu snart :D

Tack för alla tips och råd!

/Suss

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips