Bra pris på bra dämpad sadel stolpe?

Det finns många

Jag har för mig att det var i senaste MBA som dom hade test på dämpade sadelstolpar.

Min favorit är Thudbustern, men det finns ju många. Kolla på http://www.mtbr.com under "Suspension Seatposts"

cyclecomponents.com kunde ta in thudbustern förut, kanske kan dom göra det fortfarande? Tyvärr så är det väldigt få butiker (om någon) som tar in dom så du får nog köpa utan att prova.

/Mattias

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
mlindstrom; sa:
Jag har för mig att det var i senaste MBA som dom hade test på dämpade sadelstolpar.

Det var (åtminstone) i julinumret av What MountainBike de testade sex stycken.

Post Moderne Bracer för £50 fick Value-utmärkelsen.

Cane Creek Thudbuster för £120 fick Gold- och Choice-utmärkelserna.

Andra som fick OK betyg var White Brothers AP-1 för £100 och Use SX Shokpost för £50.

Mindre bra betyg / prisvärdhet fick Use XCR Alien Shokpost för £85 och Use XCR Carbon Shokpost för £100.

# Magnus

mlindstrom; sa:
Min favorit är Thudbustern

Kör du med en sån nu? Då kanske det var dig jag stod precis bakom i starten på Långa Lugnet... (läste din berättelse på SAMS hemsida) Det var välan en märklig grunka under sadeln tänkte jag om någon strax framför mig, och nu har jag läst om vad det är för någe...

# Magnus

Importör av CaneCreek i Sverige?

Vet någon vem som tar in och säljer Thudbuster i Sverige?
Det låter ju som det är den man skall ha! Eller har någon en annan åsikt? Har bara Biltemas skrot att jämföra med.

/Gunnar

Re: Importör av CaneCreek i Sverige?

Vinddriven; sa:
Vet någon vem som tar in och säljer Thudbuster i Sverige?
Det låter ju som det är den man skall ha! Eller har någon en annan åsikt? Har bara Biltemas skrot att jämföra med.

/Gunnar

Den går att beställa online från USA på tillverkaren Cane Creeks hemsida http://www.canecreek.com eller på http://www.thudbuster.com om det är aktuellt. CCs hemsida har en lista av "International Distributors" men Sverige finns inte med.

Däremot finns denna uppgift: "Denmark Holger Duell AB ,+ 4631 727 6300 ,+ 46 3158 2234 leif.smith@duells.se ".

Göteborg???

# Magnus

magnus: Näe, jag kör heldämpat så jag behöver ingen sådan. Kul att du sett tävlingsberättelsen :)

Kolla med cyclecomponents.com. Jag har för mig att dom kunde ta in dom på ca en vecka förut.

/Mattias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips