Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Förra året var jag uppe i områdena kring Gäddede, tyvärr så var vattenstånden så låga och sjöarna så varma efter förra rekordsommaren så att fisket till största del var en besvikelse.. Låt inte detta hindra dig för det e säkert mukke bättre om sommarn blir lite svalare och vattenflödena bättre..
Ett annat förslag som jag inte provat än men hade tänkt göra ett försök i sommar är Gransjöån, detta vatten är kvoterat så du måste söka tillstånd hos Länsstyrelsen senast 31/5.
Norr om Stora Blåsjön, strax innan Stekenjokk finns ett område - Laskenase - med sjöar/tjärnar och strömfiske i Gaustajokk. Fiskekort Frostviken Norra.
Det finns en förfallen camping - Karitjärn - strax innan bommen till "vildmarksvägen" som går norrut mot Stekenjokk. Gaustajokk rinner bredvid vägen ett stycke upp- och nerströms och på andra sidan vägen kan du vandra på "fiskestigen" till tjärnar och småsjöar. Öring & röding.
Du kan också ta dej upp på längre vandring vid Stekenjokk mot Norge. Fast då är du snudd på i Lappland. Jag har inte fiskat där.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar