bouldering (troligen felstavat)

om man ska bouldra, hur högt vågar man klättra om man bara har en krash-pad & ingen kompis??
tänkte bara för jag skulle inte försöka klättra på 4 meters höjd & veta att jag ska träffa en madras som är 120 / 90 / 8 cm stor..
det är väll ganska svårt att "rikta" fallen??

Har jag också funderat på...

Försäkringen från svenska klätterförbundet täcker ju bouldering upp till 6 meter, mer än jag skulle våga på egen hand. En bekant till en gammal flamma slog ihjäl sig från 2 meters höjd...

Höjden man vågar gå upp på beror väl på mängden sten på landningsplatsen, hur stor risken är att man landar på huvudet, hur modig/dumdristig man är samt chansen att bli hittad om man skulle skada sig.

Själv har jag aldrig bouldrat själv, men clogat en del. Det känns tryggare.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips